کد خبر 600312
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳

در پی تحقیقات انجام شده درباره اتهامات کلاهبرداری و پولشویی در دولت کریستینا فرناندز، قاضی پرونده حسابهای بانکی رئیس‌جمهوری سابق آرژانتین را مسدود کرد.

 به گزارش مشرق، «کریستینا فرناندز کرچنر» رئیس‌جمهوری سابق آرژانتین به اتهام فساد مالی در معاملات در دوره ریاست جمهوری خود در دادگاه حاضر شد. قاضی پرونده، این حکم را پس از این صادر کرد که فرناندز هرگونه انتقال مشکوک پول به میزان یک میلیون دلار را رد کرد.

هم چنین روز چهارشنبه فرناندز علیه قاضی پرونده به اتهام همکاری با سیاستمدارن مخالف رییس جمهور پیشین و انجام اقدامات اغماض‌آمیز شکایت کرد. فرناندز هر گونه مشارکت در فساد مالی را رد می‌کند. با گذشت هفت ماه از روی کار آمدن دولت جدید، بسیاری از مقامات سابق دولت آرژانتین به سوء استفاده از بودجه دولتی در انتقالات مشکوک ارزی متهم شده‌اند.

کرچنر از سال گذشته با اتهام نقل و انتقال غیرقانونی ارز در آخرین ماه‌های حضورش در دفتر ریاست جمهوری روبرو شده است. با وجود این، او این اتهامات را تکذیب کرده و دولت دست راستی مائوریسیو ماکری، رئیس‌جمهوری جدید را متهم به توطئه‌چینی کرده است. همزمان، دادگاه بسیاری از دستیاران نزدیک کرچنر را هم فراخوانده و بازخواست کرده است؛ آنها هم متهم به سوء استفاده از منابع دولتی شده‌اند.

فرناندز در واکنش به این اتهامات و احضارها در دادگاه گفته است: "اذیت و آزارها از سوی نهادی که من آن را "حزب قضایی" می‌نامم، به مرحله بدون منطقی رسیده است."

دادگاه ماه مه گذشته این مقام سابق آرژانتین را به صدور دستور غیرمعمول به بانک مرکزی این کشور برای انجام چند فقره نقل و انتقال دلار متهم کرد.کلادیو بونادیو، قاضی فدرالی که مسئول رسیدگی به پرونده کرشنر شده، از مخالفان علنی او است.

هفته گذشته هم پلیس آرژانتین با یورش به چند ملک متعلق به خانواده رئیس‌جمهوری سابق این کشور، اعلام کرد در حال رسیدگی به اتهام فساد مالی کریستینا فرناندز است. خبرگزاری آرژانتینی تل‌ام روز سی‌ام ژوئن گزارش کرد هدف از این اقدام پلیس دستیابی به مدارک مربوط به این پرونده بوده است. طبق گزارش خبرگزاری تل‌آم در آرژانتین، پلیس در پی جمع‌آوری مدارک از شرکت لس‌سائس است که فرزندان خانم فرناندز از مالکان آنند. کریستینا فرناندز کریشنر از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ رئیس‌جمهوری آرژانتین بوده است. سال گذشته، یکی از نمایندگان پارلمان آرژانتین، مارگاریتا استال‌بیزر، رسما شکایتی علیه فرناندز و دو فرزند او، ماکسیمو و فلورنسیا، طرح کرد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس