کد خبر 541236
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸

رسانه ونزوئلایی «ال اونیورسال» گزارش داد: یک قاضی آرژانتینی رئیس‌جمهور سابق این کشور را برای ارائه توضیحات لازم درباره تخلفات احتمالی صورت گرفته در بانک مرکزی آرژانتین، به دادگاه فراخوانده است.

به گزارش مشرق به نقل از «ال اونیورسال»، «کلادیو بونادیو» قاضی فدرال دادگاه آرژانتین روز گذشته «کریستینا فرناندز» رئیس‌جمهور سابق این کشور را برای ارائه توضیحات لازم درباره برخی تخلفات مالی احتمالی صورت گرفته در دوران ریاست جمهوری از سوی بانک مرکزی آرژانتین، به دادگاه احضار کرد.

علاوه بر «فرناندز»، «آکسل کیسیوف» وزیر پیشین اقتصاد آرژانتین و «آلخاندرو بانولی» رئیس سابق بانک مرکزی این کشور نیز باید در 13 آوریل (25 فروردین) برای ارائه توضیحات لازم در دادگاه حضور پیدا کنند.

در ماه نوامبر (آبان) «فدریکو پیندو» و «ماریو نگری» نمایندگان مجلس آرژانتین از سوی احزاب راستگرا و طرفدار «مائوریسیو ماکری» رئیس‌جمهور این کشور، علیه رئیس سابق بانک مرکزی و سایر مدیران این بانک شکایت کردند.

این نمایندگان آرژانتینی ادعا می‌کنند بانک مرکزی آرژانتین با امضای برخی قراردادها، دلار را با قیمتی پایین‌تر از قیمت مصوب بازار بورس «نیویورک» آمریکا برای این نوع قرارداد و با مبلغی معادل 10.65 پزو به فروش رسانده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس