رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد که آرژانتینی‌ها بار دیگر در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی رئیس‌جمهور کشور خود دست به تظاهرات زده‌اند.

 به گزارش مشرق، «تله‌سور» اعلام کرد: هزاران آرژانتینی روز گذشته در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت «مائوریسیو ماکری» رئیس‌جمهور جدید این کشور، در میدان «ماه می» در «بوینوس آیرس» پایتخت آرژانتین دست به تظاهرات زدند.

در این تجمع، تظاهرات‌کنندگان به موضوع سرکوب کارگرانی که برای پنجمین روز متوالی خواستار پرداخت حقوق معوقه خود بودند نیز اعتراض داشتند.

در این تظاهرات احزاب چپ‌گرای آرژانتین از جمله «حزب کارگران سوسیالیست»، «جنبش اجتماعی کارگران»، «حزب کارگران» و «مرکز کارگران آرژانتین» حضور داشتند.

روز گذشته همچنین نیروهای نظامی پلیس آرژانتین برای سرکوب کارکنان شرکت «کرستا روخا» به سوی آنان گاز اشک‌آور پرتاب کردند؛ کارکنان این شرکت اتوبان «ریچری» که دسترسی اصلی به فرودگاه «بوینوس آیرس» محسوب می‌شود را مسدود کردند که در نهایت با سرکوب شدید پلیس مواجه شدند.

کارکنان شرکت «کرستا روخا» اعتراضات خود را از چهارشنبه هفته گذشته آغاز کردند اما در تعطیلات پایان هفته دست از اعتراض کشیدند؛ پس از آن در روز دوشنبه همزمان با شکست خوردن مذاکرات بین مقامات دولتی و نمایندگان آنان بار دیگر به خیابان‌ها آمدند.

اعتراضات کارکنان «کرستا روخا» زمانی تشدید شد که «خورخه ترییاکا» وزیر کار آرژانتین اعلام کرد: دادگاه عالی آرژانتین رأی به ورشکستگی این شرکت داده است.

از سوی دیگر «کریستین بییالبا» نماینده کارگران «کرستا روخا» در واکنش به این اظهارات عنوان کرد: ما اعتراض خود را به مجلس آرژانتین خواهیم برد.

چهارشنبه هفته گذشته دولت «ماکری» با اولین تظاهرات صنفی علیه خود مواجه شد؛ این تظاهرات توسط کارکنان کنگره این کشور و در اعتراض به اخراج گسترده در این مجموعه صورت گرفته بود.

«مائوریسیو ماکری» از تاریخ 10 دسامبر (20 آذر) که پا به کاخ ریاست جمهوری آرژانتین گذاشته، فرمان‌های دولتی بحث‌برانگیزی امضا کرده که موجب بروز اعتراضات فراوانی در این کشور آمریکای جنوبی شده است؛ انتصاب دو قاضی در دادگاه عالی آرژانتین و لغو قانون رسانه‌های ارتباط جمعی در این کشور از جمله این فرمان‌ها هستند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس