دادستان فدرال آرژانتین خواستار بازگشایی پرونده احتمال نقش ایران در انفجار آمیا و دخالت رئیس‌جمهور پیشین در این موضوع است.

به گزارش مشرق به نقل از تایمز اسرائیل، دادستان فدرال از دولت آرژانتین خواست تا شکواییه آلبرتو نیسمان، دادستان ویژه سابق این کشور از کریستینا فرناندز کرشنر، رئیس‌جمهور پیشین را دوباره به جریان بیاندازد. 

دادستان سابق رئیس‌جمهور آرژانتین را به سرپوش گذاشتن نقش ایران در بمب‌گذاری مرکز آمیا متهم کرده بود. رائول پلی، دادستان فدرال رسما درخواست بازگشایی این پرونده را به دادگاه ارائه داد.

روز دوشنبه پس از ممانعت دولت آرژانتین از ادامه همکاری با ایران بر سر تحقیقات مشترک بر سر پرونده آمیا، دادستان پلی از وزارت دادگستری خواست تا اطلاعات تهیه شده توسط دادستان نیسمان در مورد احتمال سرپوش گذاشتن بر نقش ایران در بمب‌گذاری مرکز آمیا را مورد بررسی قرار دهد.

طبق گزارش خبرگزاری دولتی "تلام" دادستان پلی در درخواست خود درباره مغایرت توافق ایران و آرژانتین با قانون نوشته است که وزارت خارجه اسناد محرمانه‌ای را ارائه کرده که می‌تواند در به جریان انداختن دوباره اتهامات دادستان نیسمان علیه کیرچنر (رئیس‌جمهور قبلی) و هکتور تیمرمان، وزیر خارجه وی و برخی دیگر تاثیرگذار باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس