فرمانده ناوگروه هفتم نیروی دریایی آمریکا مستقر در شبه جزیره کره، از آماده باش این نیروها برای مقابله با هر تنشی در این منطقه خبر داد.

به گزارش مشرق، دریاسالار «ژوزف آکوین» فرمانده ناوگروه هفتم نیروی دریایی آمریکا در جمع خبرنگاران گفت «انفجار عظیمی [در شبه جزیره کره] روی داد و این مساله باید همه کشورها را نگران کند.»

به نوشته گاردین، دریاسالار آکوین گفت ناوگروه هفتم نیروی دریایی آمریکا برای حمایت از نیروهای آمریکایی در کره جنوبی، در حالت آماده باش قرار دارد.

وی افزود، بعد از آزمایش بمب هیدروژنی کره شمالی و افزایش تنش در شبه جزیره کره، نیروی دریایی آمریکا بسیار نگران است. البته این اقدام به نزدیک شدن روابط میان کره نو بی و ژاپن انجامید.

روز چهارشنبه شبکه رسمی کره شمالی از آزمایش موفقیت آمیز یک بمب هیدروژنی خبر داد که در نتیجه آن شورای امنیت جلسه فوری تشکیل داد و مصوب شد تحریم‌های جدید علیه کره شمالی وضع شود.

در پاسخ به این اقدام، کره جنوبی بلندگوهای مرزی را در راستای تبلیغات  رسانه‌ای علیه پیونگ یانگ به راه انداخت. کره جنوبی بلندگوهایی با دسیبل بالا در مرز دو کره دارد که روشن کردن آنها برای کره شمالی بسیار توهین آمیز تلقی می‌شود و در مواردی پیش از این به تبادل آتش میان دو کشور انجامیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    هه اون بمب آزمایش کرده این داد ازامایش کرده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس