کد خبر 521723
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۷

مسئولین راه‌آهن ژاپن یک ایستگاه قطار در دهکده‌ای بسیار دورافتاده را فقط به خاطر یک مسافر، یعنی یک دانش‌آموز دبیرستانی، همچنان باز نگه‌داشته‌اند.

به گزارش مشرق، جمعه‌ی گذشته یکی از شبکه‌های خبری چین به نام CCTV News  داستانی دل‌چسب را در صفحه فیس‌بوک خود به اشتراک گذاشت که در آن نشان می‌داد چگونه مسئولین راه‌آهن ژاپن یک ایستگاه قطار در دهکده‌ای بسیار دورافتاده را فقط به خاطر یک مسافر، یعنی یک دانش‌آموز دبیرستانی، همچنان باز نگه‌داشته‌اند.

قطاری که سال‌هاست فقط یک مسافر دارد!

ایستگاه قطار «کیو-شیراتاکی-شیراتاکی» در جزیره‌ی «هوکایدو» واقع در شمال ژاپن قرار دارد. سه سال پیش راه‌آهن ژاپن  تصمیم گرفت به خاطر دوری مسافت و همچنین پایان دوره‌ی قطارهای حمل‌ونقلی ازاین‌دست، این ایستگاه را ببندد. هرچند پس‌ازآنکه دریافتند یک دانش‌آموز هرروز از قطار این ایستگاه برای رفتن به دبیرستانش استفاده می‌کند، از تصمیم خود منصرف شدند.

قطاری که سال‌هاست فقط یک مسافر دارد!

طبق گزارش این شبکه خبری 2 قطاری که در این ایستگاه رفت آمد دارند فقط برای جابجایی این دختر مشغول به کارند و نکته جالب زمان‌بندی دقیق حرکت آن‌هاست که کاملاً بر اساس زمان شروع و پایان کلاس‌های این دانش‌آموز تنظیم‌شده است.

مسئولین راه‌آهن ژاپن قصد دارند تا ماه مارس امسال و فارغ‌التحصیلی وی این ایستگاه را باز نگه‌دارند.

قطاری که سال‌هاست فقط یک مسافر دارد!
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    ژاپن دهنت سرویس
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    چه حرکت زیبایی هم قدر علم وهم قدرعالم وهم قدرشهروند خود را دانستن!
  • ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    ارزش گزاری به مردم وبخصوص تحصیلات انان در هر کشوری باعث افتخار است ولی افسوس...
  • ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    اینجا هم با کلی منت کارت بلیط دانشجویی با 50 درصد تخفیف می دن!!! من دو ساله دانشجوی کارشناسی ارشد یکی از دانشگاه های روزانه تهران هستم، ولی از خوابگاه به دانشگاه سرویس نداریم. حتی اگه با کمترین هزینه ممکن بخوایم بریم دانشگاه رفت و برگشتمون نزدیک 2000 تومن هر روز خرجش میشه! و البته کلی هم انرژی ازمون می گیره، چون تمام مسیر با اتوبوسه و نزدیک به 40 دقیقه هم پیاده روی داره. اگر کسی بخواد با تاکسی رفت و آمد کنه هزینش نزدیک به 4000 تومن میشه که برای دانشجو خیلی سنگینه. بعد انتظار دارن دانشجوها خوب درس بخونن و بازدهی شون بالا باشه... آقا نمیشه دیگه.
  • fj45 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    هفت شهر عشق را عطار گشت * ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم
  • پسر ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    برای همون پیشرفت کردن خیانت تو هیچ یک از کاراشون نیست
  • دانشجوی سال اخر فیزیک هسته ای ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    به نظرم دولت باید یک سری کمک هزینه های بلاعوض و مادام العمر به قشر دانشجو البته نخبگان علمی این قشر مخصوصا دانشجویان رشته های صنعتی که کارافرین هستن و تکنولوژی های برتر برای کشور ایجاد میکنن در نظر بگیره. میشه یارانه مردم عادی که نیاز ندارن رو قطع کنه و اون رو به این دانشجوها اختصاص بده. اگه مقداری زیاد اومد میتونه به دانشجویان سایر رشته ها مثل پزشکی و هنر و علوم انسانی هم وامی چیزی اعطا بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس