اعضای ارشد تیم‌های مذاکره‌کننده چین و کره‌جنوبی در مذاکرات ۶ جانبه خلع سلاح اتمی کره‌شمالی، برای برخورد محکم با آزمایش بمب هیدروژنی اخیر این کشور توافق کردند.

به گزارش مشرق، مذاکره‌کنندگان پکن و سئول در گروه مذاکرات 6-جانبه برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی، روز جمعه (امروز) توافق کردند برای مجازات پیونگ یانگ با یکدیگر همکاری کنند.

به نوشته یونهاپ به نقل از وزارت خارجه کره جنوبی، «هوآنگ جون-کوک» نماینده ویژه صلح  و امنیت برای شبه جزیره کره و «وو داوی» همتای چینی وی طی گفت‌وگویی تلفنی چگونگی همکاری دوکشور برای مقابله با آزمایش بمب هیدروژنی کره‌شمالی را بررسی کردند.

طرف چینی در این گفت‌وگو گفت درحالیکه شورای امنیت سازمان ملل اقدام مناسبی در تقابل با شرایط اخیر اتخاذ کرده، کشورش همکاری نزدیک با کره جنوبی خواهد داشت. چین گفت قویا با آزمایش هسته‌ای کره شمالی مخالف است و هرگز کره شمالی را به عنوان کشوری صاحب هسته‌ای به حساب نمی‌آورد و برای خلع سلاح اتمی کره شمالی تلاش می‌کند.

این اظهارات بعداز آن مطرح شد که طرف کره‌ای خواستار همکاری کره و چین برای اتخاذ اقدامی سرسخت و متفاوت در مقابله با اقدام کره شمالی ، بیان شد.

روز چهارشنبه شبکه رسمی کره شمالی از آزمایش موفقیت آمیز یک بمب هیدروژنی خبر داد که در نتیجه آن شورای امنیت جلسه فوری تشکیل داد و مصوب شد تحریم‌های جدید علیه کره شمالی وضع شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    مشرق دقت کردی جدیدا غلط املاییات زیاد شده؟
  • پسر ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    هم پیمان چینی همینه مثلا با کره شمالی هم پیمان هستش
  • ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    چین و روسیه همیشه کارشون اینطوریه دیگه( شریک دزد و رفیق قافله)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس