عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اقدام آل‌سعود در حمله موشکی به سفارت ایران در یمن شروع بازی خطرناکی است که عواقب آن گریبانگیر این حکومت خواهد شد، گفت: دولت از طریق شورای امنیت سازمان ملل این موضوع را به‌طور جدی پیگیری کند.

به گزارش مشرق، سیدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله موشکی عربستان به سفارت ایران در یمن، اظهار داشت: در کنوانسیون‌های بین المللی سفارت‌خانه هر کشور خاک آن کشور محسوب می‌شود و هرگونه اقدام علیه سفارت‌خانه اقدام علیه آن کشور است.

وی ادامه داد: اقدام آل سعود در حمله موشکی به سفارت ایران در یمن شروع بازی خطرناکی است که عواقب آن گریبانگیر این حکومت خواهد شد، سیاستمداران نادان آل سعود یا واقعاً نمی‌فهمند که در حال انجام چه‌کاری هستند و یا به‌دنبال بحران سازی در منطقه هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: حمله موشکی به سفارت ایران در یمن به‌خلاف موازین بین المللی است و دستگاه دیپلماسی جمهوری‌ اسلامی باید از طریق شورای امنیت سازمان ملل متحد این موضوع را به‌طور جدی پیگیری کند.

نقوی حسینی با اشاره به حادثه سفارت عربستان در تهران، گفت: تعرض به سفارت عربستان در تهران را تأیید نمی‌کنیم اما آن یک حرکت مردمی بود ولی متأسفانه حمله به سفارت ایران در یمن یک اقدام دولتی بوده و دولت جمهوری اسلامی ایران نیز باید در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد تا شاهد این‌گونه اقدامات خصمانه از سوی حکام نادان آل سعود نباشیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    ای خدا
  • ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    ملت ایران چشم انتظار پیگیری و نتیجه اقدامات جدی دولت اند.
  • سید عبدالرضا رضوی ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    دوستان گرامی موضع گیری سخت گیرانه رسمی بسیار غلط خواهد بود اما در مقابل این حرکت هر چند هم اکنون نیز موشکهای ایرانی مواضع سعودیها را از خاک یمن هدف قرار می دهند ولی می توان از مواضع جنگی یمن با موشکهای نقطه زن خاص با قدرت تخریب فراوان همان جایی که هواپیما های سعودی از آنجا بلند شده اند و به سفارت ایران تعرض کرده اند را با خاک یکسان کرد و رسانه ها هم این موضوع را اشاره کنند تا آنچه آنها باید درک کنند در کله بی مغزشان متبادر شود وا.. منتقم
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    باید موشک هایی به یمنی ها رسانده شود که بتوانند مراکز نفتی عربستان را تخریب کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس