ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جریان عملیات دفع پیشروی مزدوران سعودی در گذرگاه «طوال »، ۸۵ تن از عناصر مزدور وابسته به آل سعود را کشتند و برخی دیگر را زخمی کردند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری « آوا» ، «علی الحوثی» یکی از فرماندهان نظامی جنبش انصارالله یمن اظهار داشت: در درگیری‌های مرزی بین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی با مزدوران وابسته به آل سعود که به تازگی هزاران مزدور دیگر و همچنین عناصر ائتلاف عربی را به خدمت گرفته است، ده‌ها تن کشته یا زخمی شدند.

وی در ادامه افزود: طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه درگیری‌های شدیدی بین نیروهای مشترک یمنی با مزدوران سعودی در منطقه «جیزان» در گرفت که با کشته یا زخمی شدن دستکم ۸۵ تن از عناصر قبایل یمنی طرفدار شبه‌نظامیان منصور هادی وابسته به آل سعود همراه شد که برای شرکت در این درگیری‌ها به آن سوی مرز یمن در خاک عربستان منتقل شده بودند. عربستان از طریق رهبران حزب اصلاح (اخوان المسلمین یمن) هزاران مزدور را برای شرکت در جنگ به نیابت از نظامیان ارتش خود به خدمت گرفته است.

فرمانده انصارالله در ادامه تصریح کرد: مزدوران حزب اصلاح در منطقه «شروره» عربستان آموزش دیده و سپس به نبردها در «جیزان»،« نجران» و «عسیر» فرستاده می‌شوند. در این عملیات نیروهای یمنی دشمن سعودی و مزدوران آنها را که از پشتیبانی هوایی ائتلاف تحت سرکردگی ریاض برخوردار بودند، متحمل تلفات سنگین کردند. پنج خودروی زرهی مزدوران سعودی نیز در این عملیات منهدم شد و پس از کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از آنها، مابقی بدون پیشروی به سمت شهر حرض، پا به فرار گذاشتند.

فرمانده انصار الله تاکید کرد: ملت یمن ایستادگی خود را به جهانیان نشان داد و به دشمن هم ثابت کرد که خاک یمن گورستان متجاوزان است و تحولات در جبهه‌های نبرد مژده پیروزی‌های بزرگتر و به حول و قوه الهی آزادی کامل مناطق اشغالی یمن را می‌دهد.

منابع نظامی یمن هم پیش از این تاکید کردند: ارتش و کمیته‌های مردمی تلاش تازه نظامیان سعودی و مزدوران آنها را برای پیشروی در گذرگاه الطوال-حرض ناکام گذاشتند، به گونه‌ای که یگان‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در عملیاتی بی‌نظیر مواضع نظامی در عمق خاک عربستان را هدف قرار دادند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس