کد خبر 518951
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸

دستگاه های امنیتی آمریکا و کره جنوبی می گویند اطلاعاتی در اختیار دارند که نشان می دهد کره شمالی به تازگی اقدام به پرتاب یک موشک بالستیک کرده است.

به گزارش مشرق، منابع یاد شده در گزارش خود اعلام کرده اند که این پرتاب یک ماه قبل (ماه مارس) صورت گرفته که انجام آن موفیت آمیز نیز بوده است. این گزارش تاریخ دقیق انجام آزمایش موشک بالستیک کره شمالی را بیست و یکم دسامبر (30 آذر) عنوان کرده که طی آن پیونگ یانک یک موشک از مدل «کی ان ـ 11» را در حوالی بندر شرقی «سینپو» این کشور از یک زیردریایی پرتاب کرده است.

آمریکا می گوید که تصاویر ماهواره ای بدست آمده پرتاب این موشک بالستیک را تایید می کند و همزمان این کشور گزارش کرده است که کره شمالی به شدت بر روی برنامه موشک های بالستیک فعال است.

کره شمالی هفتم آذر ماه سالجاری نیز یک فروند موشک بالستیک از همین مدل را از یک زیردریایی پرتاب کرد که آزمایش موفقی نبود و سقوط آن در آب باعث شد تا خساراتی هم به زیردریایی پرتاب کننده وارد شود.

خبرگزاری یونهاپ از کره می نویسد که اطلاعات و جزییات زیادی در باره این آزمایش، موتور موشک و وضعیت پرتاب در دست نیست. با این حال، گزارش یاد شده تاکید می کند که کره شمالی تا آرایش موشک های هسته ای بر روی زیردریایی هنوز یک سال فاصله دارد.

کره جنوبی و آمریکا به رغم پیشرفت های موشکی و تسلیحاتی هسته ای کره شمالی به هیچوجه تمایلی به تایید دستاوردهای این کشور در این عرصه ها ندارند و حتی آزمایش های هسته ای انجام شده کره شمالی را در سال های 2006، 2009 و 2013 میلادی مورد تردید قرار داده اند.

آمریکا و کره می گویند پیونگ یانگ در برنامه های موشکی و آزمایش های مربوط مبالغه می کند.
کره و آمریکا توسعه موشک های بالستیک از سوی کره شمالی را با توجه به اینکه ممکن است در آینده به کلاهک های هسته ای مجهز شود، یک تهدید جدی تلقی کرده اند.

کره شمالی ماه می (اردیبهشت - خرداد) سال گذشته اعلام کرد یک موشک بالستیک زیردریا را با موفقیت آزمایش کرده است. کره شمالی در سال 2005 میلادی خود را به عنوان قدرت هسته ای معرفی کرد و سال 2006 میلادی نخستین آزمایش هسته ای خود را انجام داد.

این کشور به علت آزمایش های مکرر هسته ای و موشکی از سال 2006 با تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد، آمریکا و دیگر کشورها روبرو بوده است. این کشور 19 بهمن ماه سال گذشته و به مناسبت سالگرد تاسیس ارتش این کشور نیز در اقدامی که نوعی نمایش قدرت شمرده می شد، چندین موشک کوتاه برد به سوی دریای ژاپن شلیک کرد که پس از پیمودن مسافتی حدود 200 کیلومتر به درون دریا سقوط کرد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • منتشر بشه نشه مهم نیس ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    بهشون تبریک میگم با اینکه آمریکا متاسفانه خیالش از بابت ایران راحت شد اما بازهم کره شمالی خاریست در چشم شیطان بزرگ
  • ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    دولت کره شمالی فقط در چشم مردم خودش ابهت داره برای بقیه پشه هم نیست
  • افشین تهران ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    دمتون گرم که دارین امریکا رو میچزونید.افرین.شما یه موقع برد برد نکنید.
  • ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    زنده باد کره شمالی
  • منتشر بشه نشه مهم نیس اصلا ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    درود بر کره شمالی! واقعا مرد هستند.
  • منوچهر ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    زیاد کره شمالی و رو جدی نگیرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس