کد خبر 522933
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱

سازمان علوم و فناوری هوافضای چین اعلام کرد که اوایل صبح امروز - شنبه - کارشناسان این مرکز ماهواره مخابراتی کشور بلاروس را با موفقیت به فضا پرتاب کرده اند.

به گزارش مشرق، پرتاب این ماهواره از ایستگاه فضایی منطقه «شی چانگ» واقع در استان «سی چوآن» چین انجام شده و بر اساس گزارش مرکز فضایی چین، طبق برنامه در مدار تعیین شده قرار گرفته است.

این ماهواره مخابراتی که توسط یک فروند موشک «لانگ مارچ بی سه» به فضا فرستاده شده نخستین ماهواره ارتباطی کشور بلاروس محسوب می شود.

شین هوا خبرگزاری رسمی چین گزارش کرد که پرتاب این ماهواره توسط چین، نخستین مورد پرتاب ماهواره یک کشور اروپایی از جانب کارشناسان هوافضای چین بوده است.

گفته شده ماهواره مورد نظر یکی از پیشرفته ترین ماهواره های دنیا در زمینه ارسال تصاویر با وضوح و کیفت بالا و کنترل از راه دور محسوب می شود.

«بلینترست نسل یک»، نام این ماهوار است که به سفارش بلاروس و توسط مرکز تحقیقاتی سازمان علوم و فناوری هوا فضای چین ساخته شده و 15 سال عمر مفید خواهد داشت.

گزارش شده که پرتاب این ماهواره در راستای افزایش و ارتقای کیفیت برنامه های رادیو و تلویزیونی و همچنین به منظور ارائه خدمات مناسب تر به مشترکان صورت گرفته است.

پرتاب این ماهواره، نخستین عملیات فضایی چین در سال 2016 و دویست و بیست و سومین ماموریت خانواده پرتابگرهای «لانگ مارچ» است.

چین آذر ماه سال گذشته نیز ماهواره ای را که با کمک برزیل ساخته بود با موشک ماهواره بر «لانگ مارچ بی 4» در مدار زمین قرار داد.

اولین موشک ماهواره بر لانگ مارچ، 24 آوریل سال 1970 میلادی به فضا پرتاب شد و اولین ماهواره چین را در مدار زمین قرار داد.

چین سال گذشته میلادی (2015)، 43 ماهواره و 19 راکت را به فضا فرستاد و در سال جاری میلادی (2016) نیز انجام 20 ماموریت فضایی در دستور کار کارشناسان فضایی این کشور قرار گرفته است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس