اندونزی با کره جنوبی قراردادی یک میلیارد و 300 میلیون دلاری برای ساخت جت های جنگنده نسل جدید سئول با هدف جایگزین کردن با ناوگان فرسوده خود امضا کرد.

به گزارش مشرق، براساس این توافقنامه میان وزارت دفاع اندونزی و صنایع هوا- فضای کره جنوبی، این کشور جنوب شرق آسیا حدود یک میلیارد و 300 میلیون دلار برای ساخت جنگنده های 'کی.اف –ایکس/ای.اف – ایکس' جدید کره جنوبی سرمایه گذاری می کند.

براساس گزارش روز شنبه تارنمای 'جاکارتا گلوب'، هدف از این سرمایه گذاری تولید جت های جنگنده جدید و جایگزینی آن با جت های وارداتی از آمریکا است.

سرمایه گذاری اندونزی حدود یک پنجم از کل هزینه پروژه را تشکیل می دهد. 100 تن از کارگران اندونزیایی نیز برای شرکت در توسعه و تولید جت های کره جنوبی مشارکت می کنند.

یک هواپیمای نمونه قرار است در اندونزی مونتاژ شود و جاکارتا به اطلاعات فنی و اطلاعات در مورد پروژه دسترسی داشته باشد.

اندونزی و کره جنوبی قصد دارند جت های جنگنده جدید را تا سال 2025 مورد بهره برداری قرار دهند و اندونزی به دو اسکادران از این جت ها دست می یابد.

نیروی هوایی اندونزی در حال حاضر دارای یک ناوگان از هواپیماهای آموزشی ساخت کره جنوبی است که یک فروند آن در نمایش هوایی ماه گذشته سقوط کرد و هر دو خلبان آن کشته شدند.
کره جنوبی با گسترش فروش تسلیحات نظامی بویژه هواپیماهای جنگنده، رقابت جدیدی را با چین، روسیه و ایتالیا آغاز کرده است.

جت های جنگی که اندونزی و کره جنوبی قرار است تولید کنند، نسل چهار ونیم 'کی.اف-ایکس/ای اف-ایکس' است که در مقایسه با 'اف-16 ایگل' و 'سوخو سو-27' دارای ظرفیت های مانور بیشتری است.

در مرحله انتقال فناوری و فرایند طراحی این مدل جنگنده به اندونزی، شش هواپیما تولید شده و یکی از آنها برای ساخت در اندونزی به این کشور تحویل می شود.

اندونزی هم اکنون از نظر توان نظامی در رده 18 قدرت های جهان قرار دارد که دارای 476 هزار نیروی فعال و حدود 400 هزار نیروی ذخیره است.

براساس آمار سال 2011 میلادی، نیروی هوایی اندونزی دارای 510 فروند جنگنده و هواپیما، 168 فروند بالگرد و 684 فرودگاه عملیاتی است.

بودجه نظامی اندونزی در سال 2005 حدود دو میلیارد و 500 میلیون دلار بود که با رشد دو برابری در سال 2011 به پنج میلیارد و 200 میلیون دلار رسید و هشت میلیارد و 50 میلیون دلار از بودجه کل این کشور در سال گذشته میلادی به بخش نظامی تخصیص یافت.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    f16 قالکونه نه ایگل!
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    f-16 فالکن و f-15 ایگل
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 0
    خخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس