کد خبر 526588
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹

شبکه خبری روسی 'راشا تودی' در گزارشی از آسیب دیدن یک فروند موشک بالستیک هسته ای زیرزمینی آمریکا خبر داد.

به گزارش مشرق، این حادثه برای یکی از موشک های بالستیک هسته ای آمریکا که در سیلوهای زیرزمینی در ایالت کلرادو آمریکا مستقر بود، با اشتباه خدمه روی داد.

این شبکه خبری روسی افزود: آسیب دیدن این موشک از سوی مقامات نیروی هوایی آمریکا به مدت 20 ماه پنهان نگاه داشته شده است.

بر اساس این گزارش، مقامات نیروی هوایی آمریکا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته اند؛ این حادثه در 14ماه مه 2014میلادی توسط خدمه نظامی این سیلو رخ داد. هرچند خطای انسانی صورت گرفته تهدیدی برای منطقه به همراه نداشته، اما بدنبال بروز این حادثه موشک هسته ای آسیب دیده از محل سیلوی پرتاب خارج شده است.

راشاتودی اضافه کرد: بدنبال بروز این حادثه تحقیقاتی از سوی 'هئیت بررسی حوادث' درآمریکا آغاز شد، هرچند خلاصه این تحقیقات علنی نشد.

بنابر این گزارش، ژنرال 'رابین رند' فرمانده نیروهای هسته ای آمریکا دراین مورد گفت که گزارش کامل این حادثه در تاریخ 9 نوامبر 2015طبقه بندی شده است.

به گزارش راشاتودی، نیروی هوایی آمریکا اطلاعات بیشتری در مورد حساسیت این حادثه ارائه نکرد. سکوی محل پرتاب موشک آسیب دیده، در اختیار اسکادران 320 موشکی از تیپ 90 موشکی آمریکا در ایالت کلرادو آمریکا بود.

این رسانه روسی افزود: تنها اطلاعاتی که دراین زمینه ارائه شد این بوده که در 16 ماه مه 2014 میلادی و در جریان یک تست 'تشخیصی' بر روی یک موشک بالستیک موسوم به 'مینتمن3' (Minuteman 3)، این موشک غیرعملیاتی می شود.

این گزارش می افزاید: روز بعد مسئول تیم تعمیر، بنابر دستورالعمل های لازم در تصحیح اشتباه رخ داده ناکام می ماند.

بر اساس این گزارش، تیم یاد شده از سطح صلاحیت لازم در رفع این اشکال برخوردار نبوده و عواقب آن، هزینه یک میلیون و800 هزار دلاری برای مرمت این موشک بوده است.

موشک های بالستیک مینتمن، موشک های بازدارنده هسته ای آمریکا هستند که در سیلوهای زیرزمینی به عمق 80 و قطر 12 فوت (24 متر عمق و قطر 3.6متر) نگهداری می شوند.

موشک های مینتمن که از اوایل دهه شصت میلادی به خدمت ارتش آمریکا درآمد، برای هر واحد موشک پهنه ای برابر با سه جریب معادل 1.2 هکتار نیاز است. هر سیلوی این موشک ها به یک مرکز کنترل پرتاب از طریق کابل متصل است و یک تیم مرکب از دو افسر تعلیم دیده بطور 24 ساعاته دراین مرکز درحال آماده باش به سر می برند.

هزینه هریک از موشک های مینتمن، هفت میلیون دلار برآورد می شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    ان شاالله که همونجا بترکه و دود بشن برن هوا این حرومزاده ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس