کد خبر 508402
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹

مقامات کره جنوبی از اصرار کره شمالی برای آزمایش موشک هسته ای و زیردریایی مجهز به موشک های بالستیک در سال آینده میلادی خبر دادند.

به گزارش مشرق، هان مین کو وزیر دفاع کره جنوبی در نشستی با حضور شماری از مقامات ارشد نظامی سئول، ضمن بررسی اوضاع امنیتی و همچنین اجرای طرح های دفاعی پیش بینی کردند پیونگ یانگ درصدد برگزاری آزمایش های هسته ای و زیردریایی های مجهز به موشک های بالستیک است.

این نشست که هر شش ماه یکبار درکره جنوبی برگزار می شود، با حضور وزیر دفاع این کشور و 150 نفر از مقامات ارشد نظامی سئول امروز نیز برگزار شد. مقامات دستگاه امنیتی کره جنوبی در گزارشی به نمایندگان پارلمان این کشور از تحرکات مقامات کره شمالی برای آماده سازی مقدمات آزمایش هسته ای دیگر در آینده خبر دادند.

کره شمالی در سال های 2006 و 2009 و 2013 به ترتیب سه آزمایش هسته ای برگزار کرد. آخرین آزمایش هسته ای پیونگ یانگ دو ماه پس از آزمایش سه مرحله ای موشک Unha-3 بود که مقامات سئول در دسامبر 2012 آن را آزمایش موشک دوربرد بالستیک توصیف کردند.

مقامات کره شمالی با صدور بیانیه ای آزمایش موشک بالستیک که با حضور کیم جونگ اون رهبر این کشور برگزار شد را موفقیت آمیز خواندند. مقامات کره جنوبی که پیشتر از تلاش همسایه شمالی خود برای آزمایش زیردریایی مجهز به موشک بالستیک در اواخر نوامبر خبرداده بودند، وجود مشکلات فنی را دلیل عدم برگزاری این آزمایش اعلام کردند.

مقامات نظامی کره جنوبی به منظور مقابله با هرگونه آزمایش احتمالی موشکی و هسته ای و همچنین تحرکات راهبردی و تاکتیکی پیونگ یانگ آمادگی لازم را دارند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    دمشون گرم. مرد به اینها میگند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس