آمریکا یک واحد نظامی کره شمالی را در ارتباط با توسعه و گسترش سلاح های کشتار جمعی به لیست تحریم های اقتصادی اضافه کرد.

به گزارش مشرق، نیروی موشک های استراتژیک ارتش کره شمالی که سال گذشته موشک های بالستیک را آزمایش کرده در لیست تحریم های وزارت خارجه و دارایی های تحت حوزه قضایی آمریکا قرار گرفت.

این تحریم همچنین شامل اشخاصی که در روسیه، سوریه و ویتنام امور(کسب و کار) بانکی انجام می دهند و همچنین سه شرکت حمل و نقل دریایی می شود و از سوی وزارت خزانه داری آمریکا اعمال می شود.

آدام زوبین معاون مالی وزارت خزانه داری در امور اطلاعات مالی و تروریسم آمریکا گفت: کره شمالی با گسترش برنامه هسته ای خود و همچنین با توسعه سلاح های کشتار جمعی، صلح و امنیت بین المللی را تهدید می کند.

واشنگتن اعلام کرده که کره شمالی در بین ماه های مارس و ژوئیه 2014 (فروردین تا تیر 93)، پنج آزمایش موشک بالستیک با بردهای 500 کیلومتر و بیشتر انجام داده است.

سه شرکت مدیریت کشتی مربوط به شرکت دریایی کره شمالی در اقیانوس آرام نیز به دلیل حمل بدون مجوز اسلحه به کوبا در سال 2013 در لیست سیاه و تحریم های اقتصادی آمریکا قرار دارد.

آمریکا تحریم های اقتصادی و مالی زیادی علیه کره شمالی به دلیل آنچه که انجام آزمایش موشک های بالستیک و پولشویی، قاچاق اسلحه و مواد مخدر از سوی این کشور عنوان می شود اعمال کرده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس