کد خبر 516653
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵

گروه های مدافع حقوق بشر اخیرا در گزارش‌های سالیانه خود اعلام کردند که عربستان در سال 2015 صحنه اجرای بیشترین موارد احکام اعدام پس از دو دهه بوده است.

گروه بین‌الملل مشرق - گروه های مدافع حقوق بشر اخیرا در گزارش‌های سالیانه خود اعلام کردند که عربستان در سال 2015 صحنه اجرای بیشترین موارد احکام اعدام پس از دو دهه بوده است. گروه های مزبور که موارد اعدام در سراسر جهان را رصد می کنند، خبر دادند که دستکم 157 نفر در سال 2015 در عربستان اعدام شدند.

ملک سلمان رکورد اعدام را شکست

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که 56 نفر از یکصد زندانی که در وهله نخست در سال 2015 اعدام شدند، به صلاحدید مقام های قضایی جان باختند و احکام صادره برای آنها به دلیل ارتکاب جرایمی نبوده که در قانون اسلامی مجازات مرگ برای آن در نظر گرفته شده است.

براساس این گزارش، از آنجا که عربستان اکثر موارد اعدام را با گردن زدن به اجرا می گذارد، با گروه تروریستی داعش که به همین روش جان انسان ها را می گیرد، قیاس می شود.

گفتنی است وزارت کشور عربستان سعودی از اعدام 47 مخالف این رژیم از جمله آیت‌الله شیخ نمر محمد باقر النمر، از رهبران برجسته شیعه این کشور خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • آنتی فتنه ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    2 0
    مرگ بر خلیفه بن زاید ال نهیان. مرگ بر خلیفه بن راشد ال مکتوم.مرگ بر حمد بن عیسی ال خلیفه، مرگ بر محمد بن سلمان آل سعو،د مرگ بر سلطان قابوس بن سعید، مرگ بر صباح احمد جابر صباح، مرگ بر عبدالعزیز بوتفلیقه مرگ بر محمد باجی قائد، مرگ بر عبدالفتاح السیسی، مرگ بر مشاری بن عبدالرحمن مشاری، مرگ بر ملک عبدالله بن عبدالعزیز....
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    2 0
    فقط هي محكوم كنيد اين كثافتها را .تورا به خدا يك حركتي يك سيلي جانانه ايي بزنيد برجام ايران را ترسو نكرده مردم.؟
  • سعید ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    2 0
    برادر متن کمی مشکل داره ملک عبدالله بن عبد العزیز مرده و به درک اصل شده و سلطان قابوس بن سعید هم با ایران تا حالا به برادری رفتار کرده و ازاد ترین کشور برای شیعیان در بین اعراب سامی بوده با بقیش موافقم
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    2 0
    امام خمینی ره « انشاءالله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از آمريكا و آل سعود برطرف خواهيم ساخت و داغ و حسرت حلاوت اين جنايت بزرگ را بر دلشان خواهيم نهاد و با برپايي جشن پيروزي حق بر جنود كفر و نفاق و آزادي كعبه از دست نااهلان و نامحرمان، به مسجدالحرام وارد خواهيم شد.»
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
      0 0
      سلام ان شاءالله اصله
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    2 0
    بان کی مون کدوم گوریه ابراز نگرانی کنه؟ UN Go To Hell

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس