کد خبر 513481
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۷

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به ابلاغ قانون محدودیت سفر به ایران توسط اوباما، گفت: بعد از این مصوبه، نامه جان‌کری به ظریف مصداق لبخند روباه است و دولت به هیچ وجه نباید دوباره به غرب اعتماد کند.

به گزارش مشرق، متین منتظمی دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به ابلاغ قانون محدودیت سفر به ایران توسط اوباما اظهار داشت: همانطور که دیدیم آمریکایی‎ها یک بار دیگر از حرف خود برگشتند و قطعا این موضوع نشان می‌دهد آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست.

وی با بیان اینکه قانون جدید آمریکا علیه ایران تحریم از نوع جدید است، افزود: این قانون به نوعی برای گردشگران و فعال اقتصادی که قصد سفر به ایران دارند، محدویت ایجاد می‌کند و تحریم گردشگری و اقتصادی ایران مصداق بارزی بر تخلف و خلف وعده غرب است.

منتظمی تاکید کرد: علی‌رغم توافق انجام گرفته کنگره آمریکا نه تنها از تحریم‌های قبلی نکاسته است، بلکه دوباره با تحریم گردشگری و اقتصادی ایران خباثت خود را ثابت کرد. البته در مورد پول‌های بلوکه شده هم فقط بخش مختصری از آن را آزاد کرد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: بر اساس بند سوم نامه رهبر معظم انقلاب در رابطه با برجام هرگونه تحریم جدید نقض برجام است، بعد از مصوبه کنگره، نامه جان کری به ظریف مصداق لبخند روباه است و دولت به هیچ وجه نباید به غرب دوباره اعتماد کند.

وی گفت: جای تعجب است که دستگاه دیپلماسی و دولت تدبیر و امید اقدامات قاطعی در این رابطه انجام نمی‌دهد، اینگونه رفتارها توسط دولت فقط به طرف مقابل و آمریکا برای اقدامات خصمانه بعدی جرات بیشتری می‌دهد.

منتظمی در خاتمه گفت: متاسفانه اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم در این برجام حل نشد ولی بهتر است دولت تمرکز خود را از آمریکا و غرب دور کرده و به تولید داخلی، اقتصاد مقاومتی و ظرفیت های کشورمان اهمیت دهد تا غرب به خود اجازه ندهد تا بیش از این عزت کشورمان را به سخره بگیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس