وب سایت روزنامه نگاری پژوهشی پولیتیکو اعلام کرد اگر هم امریکا بخواهد در قانون جدید محدودیت ورود بدون روادید به امریکا استثنائاتی در نظر بگیرد، این استثنا صرفا شامل حال بازرسان اروپایی خواهد شد که پس از آغاز اجرای برجام به ایران سرازیر خواهند شد!

 به گزارش مشرق، وب سایت روزنامه نگاری پژوهشی پولیتیکو اعلام کرد اگر هم امریکا بخواهد در قانون جدید محدودیت ورود بدون روادید به امریکا استثنائاتی در نظر بگیرد، این استثنا صرفا شامل حال بازرسان اروپایی خواهد شد که پس از آغاز اجرای برجام به ایران سرازیر خواهند شد!

این وب سایت امریکایی این مطلب را در تحلیل محتوای نامه ای منتشر کرده که جان کری به محمد جواد ظریف نوشته و در آن اعلام کرده شاید دولت امریکا اجرای قانون جدید ویزا را در برخی موارد مرتبط با ایران متوقف کند.

نویسنده این مطلب دیوید کوهن و تاریخ انتشار آن روز یکشنبه 29 آذر 1394 (20 دسامبر 2015) است.

پولیتیکو می گوید اگر هم دولت امریکا قصد داشته باشد کسانی را استثنا کند، صرفا بازرسانی را استثنا خواهد کرد که پس از اجرای برجام وارد ایران خواهند شد.

دولت ایران نامه کری را به عنوان یک تضمین مستحکم از سوی امریکا مبنی بر اینکه این کشور حتما برجام را خواهد کرد، در نظر گرفته و از شکایت به کمیسیون مشترک صرف نظر کرده است.

محدوديت هايي كه اتباع 38 كشور را در صورت سفر به ايران،  سوريه، عراق و سودان مجبور به اخذ ويزاي مجدد براي ورود به آمريكا مي كند، در چارچوب قانون بودجه سالانه آمريكا، به امضاي رئيس جمهور باراك اوباما رسيد.

 اوباما جمعه شب گذشته قانون بودجه 11 تريليون دلاري سال 2016 آمريكا را پس از تصويب كنگره، امضا كرد بر اساس اعلام منابع خبري محدوديت هاي جديد ويزاي آمريكا نيز در قانون جديد بودجه گنجانده شده است.

بودجه يك تريليون و 100 ميليارد دلاري دولت فدرال سال 2016 آمريكا، اصلاحات قانون مربوط به رواديد موسوم به Waiver Visa را نيز در بر دارد. بر اين اساس، اگر شهروندان كشوري كه تاكنون مي توانستند بدون رواديد به آمريكا سفر كنند كه عمدتا كشورهاي اروپايي هستند، در پنج سال گذشته به كشورهاي ايران، عراق، سودان و سوريه سفر كرده باشند، بايد براي ورود به آمريكا بار ديگر رواديد بگيرند. همچنين افرادي كه تابعيت دوگانه اين كشورها را دارند، از جمله ايراني هايي كه شهروند كشورهاي معاف از ويزا مانند انگليس، استراليا يا فرانسه هستند نيز بايد براي سفر به آمريكا رواديد بگيرند.

 لايحه بودجه دوهزار صفحه اي آمريكا در مجلس نمايندگان آمريكا با 316 راي موافق در برابر 113 راي مخالف به تصويب رسيده بود كه پس از آن، سناي آمريكا نيز با 65 راي موافق در برابر 33 راي مخالف به تصويب رسيد.

منبع: ایران هسته ای

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس