رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام با اشاره به قانون محدودیت روادید ورود به امریکا، برای مسافران به ایران گفت: این قانون قطعا مراودات اقتصادی، گردشگری و علمی فرهنگی را تحت تاثیر قرار میدهد و موضع ایران، این است که این قانون با برجام تناقض دارد.

به گزارش مشرق،‌ سید عباس عراقچی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به تقلای صهیونیست ها در قبال سنگ اندازی در اجرای برجام گفت: ما در دو ماه گذشته شاهد سیاست ها و اقدامات زیادی از سوی گروه های مختلف لابی و از جمله صهیونیست ها بوده ایم تا از اجرای برجام جلوگیری و در قبال آن  مانع تراشی کنند.

وی گفت: طی چند روز گذشته تماس های گسترده ای را با طرف هلی اروپایی انجام داده ایم و دکتر طریف نیز تلاش گسترده ای را انجام داده و فشار زیادی به طرف مقابل وارد شده است.

عراقچی گفت: این قانون اگر اجرایی شود تقاضای خود را به کمیسیون مشترک خواهیم کرد برای نقض برجام در این قانون. البته وزیر خارجه امریکا به دکتر ظریف نامه ارسال و اعلام کرده که این قانون به نحوی اجرا خواهد شد که مانع همکاری های اقتصادی و اجرای برجام نشود.

بر اساس این گزارش، اوباما رئیس جمهور قانون محدودیت روادید ورود به امریکا، برای مسافران به ایران را امضا کرد.

این محدودیت در ذیل قانون بودجه سال اینده امریکا در کنگره تصویب شده بود.


وزیر امورخارجه کشورمان بابیان اینکه پیامهای ضدونقیضی از طرف آمریکا صادر می‌شود، این اقدام امریکا را پوچ و بی‌معنا خوانده است.

برخی کارشناسان معتقدند ابلاغ قانون محدودیت سفر به ایران توسط اوباما یک تحریم جدید و درو زدن توافق هسته ای -برجام - محسوب می شود.


آقای جابری انصاری سخنگوی وزارت خارجه عصر امروز گفت: در پی قریب به ده روز مذاکره سخت و فشرده وزیر امور خارجه و تیم هسته ای با طرف های آمریکایی و اروپایی، در نیویورک، وین، بروکسل و تهران، در خصوص قانون جدید ویزا در کنگره آمریکا که با تلاش لابی صهیونیستی به عنوان قسمتی از لایحه بودجه تصویب شده و تقریبا امکان وتو را از رییس جمهور گرفته بود، نهایتا امروز آقای جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با ارسال نامه رسمی خطاب به آقای دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به صراحت اطمینان داد که دولت آمریکا با استفاده از همه ابزارهای در اختیار خود اجازه نخواهد داد که این قانون، هیچ مانعی برای منافع اقتصادی ایران ایجاد کند.

اوباما می تواند اجرای قانون محدودیت روادید را متوقف کند

معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه و رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام گفت: در نامه وزیر خارجه آمریکا به وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به ابزارهای متعددی از جمله توقف این قانون اشاره شده است زیرا رئیس جمهور آمریکا می تواند اجرای این قانون را متوقف کند.

باراک اوباما رئیس جمهور دیشب قانون محدودیت روادید ورود به امریکا، برای مسافران به ایران را امضا کرد.

عراقچی تصریح کرد:کشورهای اروپایی معتقد هستند که این قانون ناقض حقوق اتباع اروپایی است.

وی افزود: مقالات زیادی در این زمینه نیز نوشته شد و 28 سفیر اروپایی بعلاوه سفیر اتحادیه اروپا با نوشتن نامه ای در واشنگتن به این قانون اعتراض کردند.

به گفته عراقچی، پس از امضا قانون محدودیت روادید ورود به امریکا، برای مسافران به ایران، کمپین های مختلفی توسط ایرانیان در شکل های مختلف شکل گرفت و از طرف کشورهای اروپایی و گروه 1+5  فشار وارد شد و ما دلایل سیاسی و فنی و حقوقی خود را ارائه کردیم تا اینکه نتیجه این اقدامات، نامه آقای کری به اقای ظریف بود.

بر اساس این گزارش، اوباما رئیس جمهور قانون محدودیت روادید ورود به امریکا، برای مسافران به ایران را امضا کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • مهدی ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    آقای عراقچی شما که قبولشون داشتین .چرااینارروکردپس قبول کنین تحلیل شما اشتباه بود.پس باید شعار مرگ برآمریکارو داد.
  • ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    کم رهبر بهتون گفت هنوز جوهرش خشک نشده خوب امریکاییها نشون دادن بازهم کدخدا کدخدا کنید اخه ...
  • صفار ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    امام خمینی (ه) آمریکای خبیث را با بصیرت می شناخت که اسمش را گذاشت شیطان بزرگ .ومقام معظم رهبری هم میدانست به آمریکا اطمینان نمیشود کرد وبارها فرمودند مذاکره بکنید ولی به آمریکا اعتماد ندارم .سردمداران آمریکا آنقدر انسانهای کثیف وخبیثند وقتی که با یک کشور پیمان میبندند وتعهد میدهند که کار برخلاف تعهدش انجام ندهند ولی بارها تعهدشان را زیر پا انداختندوبه عهدشان وفا نکردند.خوب این کار از انسانهای پست فطرت نظیر نمایندگان آمریکا و ازسرانشان سرچشمه میگیرد .ولی تعجب آور این است که در کشور ما چرا بعضی ها به این ددمنشان دل بستند. آیا وقت آن نرسیده در برابر ستمکاران محکم استوار بایستیم ؟ وخلیج فارس ومنطقه را برایشان نا امن کنیم وهر جا آمریکایی دیدم دمشان را قیچی کنیم آیا تا حال مظلومیت ایران را دنیا نفهمیده است؟
  • ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    موافقت نامه ای که طرف هر موقع دوست داشته باشه بند و تبصره براش میزاره اون بیشتر ...
  • فرهاد ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    حالا که امریکا با منش مانکی بیزنس میخواهد شوبده بازی کند ما هم به خودمان حق بدهیم از همه ابزارهایمان از جمله همکاری با کره شمالی استفاده کنیم.
  • ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    پس در واقع با روح برجام تناقض داره نه با خود برجام. خب خدا رو شکر
  • ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    دقیقا منتظر بودند ما خبر دهیم که سانترفیوژ ها را برچیدیم تا آنها اقداماتشان را شروع کنند.
  • ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    آقای ظریف تحویل بگیر . کثیرالشک ها حرفی نزدند ها !!!!!!!!!!!!!! اینبار آمریکایی ها موضع خودشون رو شفاف اعلام کردند . بازهم حرفی دارید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    ما با حسن نیت و آمریکایی ها با بغض و کینه . تا کی بم ؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    هنوز برجام اجرایی نشده نقض شد وای به وقتی که اجراش نهایی بشه.
  • ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    حالا با روح برجام مغایرت داره یا با خود برجام.
  • علی ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • علیرضا ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    وقتی با گرگ نشستیم و دست دادیم و خنده کردیم و برای این حماقت خود جشن گرفتیم حالا باید هر روز شاهد چنگ و دندان او باشیم. وقتی امام جامعه گفت به آنها اطمینان و اعتماد نداریم ولی ما قبول نکردیم همین وضعی می شود که میبینیم حالا این اول راست
  • ناشناس ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    اگر اوباما حسن نیت داشت نباید این مصوبه را امضاء میکرد و حالا که امضاء کرده جان کری با نامه نگاری به ظریف دارد قضیه را توجیح میکند در حالیکه این نقض آشکار برجام است و توجیح پذیر نمیباشد !
  • اباذر ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    مشرق با اینکه نسبتا دوستت دارم اگه بازم بترسی و نظرمو منتشر نکنی واقعا شک میکنم که اهل انتشارحقی . ان المنافقین فی الدرک الاسفل من التار . صلوات .
  • سید مرتضی وکیلی ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم دم خروس را نه ، قسم جان کری را باید باور کنیم . رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام با اشاره به قانون محدودیت روادید ورود به آمریکا برای مسافران به ایران گفت : این قانون قطعا مراودات اقتصادی ، گردشگری و علمی فرهنگی را تحت تا ثیر قرار می دهد و موضع ایران این است که این قانون با برجام تناقض دارد . وزیر امور خارجه آمریکا نیز در نامه ای به وزیر خارجه ایران به صراحت اطمینان می دهد که : دولت آمریکا با استفاده از همه ابزارهای در اختیار خود اجازه نخواهد داد که این قانون هیچ مانعی برای منافع اقتصادی ایران ایجاد کند . فراموش نکنیم که این قانون معنی محترم کشور حامی تروریسم و در فهرست سیاه آمریکا قرار گرفتن می باشد . پس تمامی کشورهای دوست و هم پیمان آمریکا موظف به اجرای آن خواهند بود . حال برای اینکه مشکلی برای بازرگانان هم پیمان آمریکا پیش نیاید به ایران سفر نخواهند کرد . و همان گونه که آقای اوباما به صهیونیستها قول داده بود تحریم های سخت تری بر علیه ایران وضع خواهد کرد ‌ مسؤلین و حکومت آمریکا همیشه و به صراحت دروغ می گویند ، حال اینکه آقای جان کری در نامه ای به صراحت اطمینان می دهد به چه معنا است ؟ نباید این سوال را نه از آقای جان کری که از خود بپرسیم که : چگونه میشود حکومتی با سعی و تلاش بسیار و صرف صدها ساعت و استفاده از بهترین کارشناسان کشورش قانونی را تصویب و به امضا رئیس دولت خود برساند ، حال همان دولت بخاطر جمهوری اسلامی بیاید و بر خلاف قوانین خود عمل کند و جلوی اجرای آن را بگیرد ؟ شاید هم جناب جان کری منظورشان دولتهای بعد از اوباما باشد . آیا این دهن کجی و توهین به مردم غیور ایران نیست که بجای تضمین کتبی گرفتن از رئیس جمهور آمریکا بطور صریح و روشن ، دل به کمپینگ های اروپا ببندیم و خودمان دشمنی های آنهارا خوشبینانه تفسیر کنیم و دم خروس را نبینیم و قسم جان کری را قبول کنیم ؟! وسلام
  • بنشف ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    خخخخخخخخ خخخخخخخخخخخخ خخخخخخخخخخخخخخخ نه یعنی واقعا خخخخخخخخخخ
  • ناشناس ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    اشتباه منفی زدم هزار تا ++++++

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس