یک وبگاه خبری لبنانی تأکید کرد که تحریم‌هایی که آمریکا درصدد وضع آن علیه ایران است، نقض آشکار توافق وین یا همان برجام است.

 به گزارش مشرق، وبگاه خبری «العهد» لبنان با اشاره به خبر روزنامه «وال استریت‌ژورنال» آمریکا درباره تلاش آمریکا برای وضع تحریم جدید علیه ایران نوشت: این اقدام، نقض آشکار توافق هسته‌ای وین است.

العهد امروز پنجشنبه نوشت: واشنگتن در حال تهیه تحریم‌هایی جدید علیه نهادها و افرادی در ایران است. این اقدام عجیب نقض بندهای توافقی است که در ژوئن 2015 میان قدرتهای بزرگ و ایران درباره برنامه هسته‌ای امضا شد و قرار است طبق آن تحریم‌های غربی دیگر علیه جمهوری اسلامی رفع شود.

العهد با اشاره به خبر روزنامه وال‌استریت افزود: دولت باراک اوباما بدون تایید اطلاعات این روزنامه گفته که جوانب مختلف این مسئله را بررسی می‌کند.

العهد در پایان با بیان اینکه «طبق گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، این تحریم‌ها پنج مسئول ایرانی را که در ارتباط با برنامه موشکی هستند، شامل خواهد شد»، نوشت: به احتمال زیاد این تحریم‌ها سبب ناخرسندی [دولت] ایران خواهد شد. حسین دهقان وزیر دفاع ایران تأکید کرده که کشورش هرگز قبول نخواهد کرد که برای برنامه موشکی‌اش محدودیتی گذاشته شود.

«وزارت خزانه‌داری آمریکا در نامه‌ای به کنگره این کشور اعلام کرده است که دولت قصد دارد تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران اعمال کند».

سایت شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز گزارش کرد که قرار است جمعا یازده شخص و شرکت به بهانه ارتباط با برنامه موشکی ایران تحریم شوند.

این اقدام به بهانه پاسخ به آزمایش موشک بالستیک عماد توسط ایران صورت می‌گیرد. بنا بر این گزارش، این تحریم‌ها هنوز اعمال نشده‌اند، اما دولت باراک اوباما تصمیم خود برای این کار را به نمایندگان کنگره اعلام کرده است. سایت شبکه بلومبرگ هم به نقل از یک منبع آگاه این خبر را تائید کرده است.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی نوشته است که این افراد و شرکت‌ها در ایران، هنگ‌کنگ و امارات مستقر هستند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهماندار هواپیما ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    0 0
    کو گوش شنوا در دولت
  • محسن ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    0 0
    لطفا اعلام کنید که که برجام را متوقف کنند چون اگر ما به تعهدات مان عمل کنیم وآنها عمل نکنند یعنی یک ترکمنچای دیگر در راه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس