کد خبر 474454
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰

با گذشت 5 سال از حضور هزاران تروریست تکفیری قفقازی در میادین مختلف نبرد در بخشهای مختلف سوریه، منابع میدانی سوریه بطور رسمی از تشکیل "امارت اسلامی قفقاز" خبر داده اند.

گروه بین الملل مشرق- با گذشت 5 سال از حضور هزاران تروریست تکفیری قفقازی در میادین نبرد در بخشهای مختلف سوریه، منابع میدانی سوریه بطور رسمی از تشکیل "امارت اسلامی قفقاز" خبر داده اند.

تشکیل رسمی امارت اسلامی قفقاز در سوریه

بنابر این گزارش، روز گذشته گروهی با عنوان "امارت اسلامی قفقاز لنصره اهل الشام" (دولت اسلامی قفقازیها برای یاری مردم شام) با صدور بیانیه ای رسمی اعلام موجودیت کرده است. بنابر اطلاعات منتشره، فرماندهی این گروه بر عهده فردی با نام "صلاح الدین چچنی" از قدیمی ترین تروریستهای قفقازی مستقر در سوریه گذاشته شده است.

تشکیل رسمی امارت اسلامی قفقاز در سوریه

صلاح الدین چچنی تا دو ماه پیش در راس مجموعه ای با نام "جیش (ارتش) مهاجرین والانصار" متشکل از بیش از دو هزار تروریست تکفیری چچنی، ازبک، تاجیک، روس، داغستانی، قرقیز بود که حوه اصلی فعالیتهای آنها در محورهای عملیاتی شهر حلب و مناطق حاشیه شمالی این استان مهم سوریه بوده است.

تشکیل رسمی امارت اسلامی قفقاز در سوریه

گفته می شود در پی اختلافات شدید داخلی میان صلاح الدین چچنی و برخی جناحهای حامی القاعده و داعش در این گروه، وی از فرماندهی گروه جیش مهاجرین و الانصار عزل شده بود. امری که ظاهرا بر وی گران آمده و اینبار راسا در پی ایجاد گروهی بزرگتر و فراگیر تر از تشکیلات تحت امر سابق خود برآمده است. 

تشکیل رسمی امارت اسلامی قفقاز در سوریه

تروریستهای عضو این گروه تکفیری عموما حتی قادر به تکلم و تفهیم زبان عربی و انگلیسی نبوده و مستقیما از سوی سازمانهای جاسوسی عربستان سعودی، ترکیه و قطر پشتیبانی مالی و تسلیحاتی می گردند. در این میان این نکته قابل توجه است که در حالی که رسانه های عربی - عبری - غربی بخاطر حضور گروه بسیار محدودی از مستشاران رسمی نظامی ایرانی و روسی که با درخواست رسمی و مکتوب دولت قانونی و مشروع سوریه در این کشور حضور دارند جوسازیهای گسترده ای کرده اند، چگونه است که حضور دهها هزار تروریست تکفیری از 82 کشور 5 قاره جهان آنها را وادار به موضع گیری نکرده است.

تشکیل رسمی امارت اسلامی قفقاز در سوریه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • اهوازی ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    1 0
    اینها چقدر احمق هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس