همزمان با اجرای قریب الوقوع مفاد توافقنامه آتش بس در شهرهای فوعه و کفریا هلال احمر سوریه با تاسیس یک مرکز بزرگ درمانی و پذیرش آوارگان برای خدمات رسانی فوری به 10 هزار نفر از ساکنین این دو منطقه شیعه نشین و محاصره شده آماده شده اند.

گروه بین الملل مشرق- همزمان با اجرای قریب الوقوع مفاد توافقنامه آتش بس در شهرهای فوعه و کفریا هلال احمر سوریه با تاسیس یک مرکز بزرگ درمانی و پذیرش آوارگان برای خدمات رسانی فوری به 10 هزار نفر از ساکنین این دو منطقه شیعه نشین و محاصره شده آماده شده اند.

تاسیس مرکز امدادی برای مجروحان فوعه و کفریا+تصاویر

بنابر این این گزارش، این مرکز توسط هلال احمر سوریه در حاشیه شهر مورک در شمال استان حماه تاسیس شده و در مرحله نخست از اجرای توافقنامه آتش بس فوعه و کفریا مسئولیت سازماندهی و خدمات رسانی اولیه به ده هزار نفر از ساکنین این دو شهر را بر عهده دارد. 
حسب اطلاعات منتشر شده قرار بود دو روز پیش مرحله نخست توافقنامه آتش بس میان ارتش سوریه و گروه های تروریستی در شهرک های الفوعه و کفریا در شمال سوریه و زبدانی در ریف دمشق، اجرا شود.



برخی اقدامات و تدابیر فنی باعث تاخیر در اجرای مفاد توافقنامه آتش بس شده است و اهالی شهرک های فوعه و کفریا همچنان در انتظار ورود کمیته ناظر بر اجرای آتش بس، کمیته پزشکی و نیز وسایل نقلیه برای انتقال مجروحان هستند. وی تصریح کرد که دولت سوریه تمام تدابیر لازم برای پذیرش مجروحان فوعه و کفریا و همراهان آنها را در بیمارستان های لاذقیه اتخاذ و شرایط لازم را برای اسکان غیرنظامیان و تامین نیازهای اولیه آنها، فراهم کرده است.

تاسیس مرکز امدادی برای مجروحان فوعه و کفریا+تصاویر

تاسیس مرکز امدادی برای مجروحان فوعه و کفریا+تصاویر

همزمان با رسیدن آمبولانس های هلال احمر سوریه به منطقه مورک در ریف حماه برای انتقال مجروحان فوعه و کفریا،  اتوبوس های ویژه حمل مجروحان گروه های مسلح نیز به مقابل کارگاه بقین در نزدیکی زبدانی در ریف دمشق رسیده است و قرار است هلال احمر سوریه 500 زخمی را به همراه اعضای خانواده شان، از این دو شهرک خارج کند.

تاسیس مرکز امدادی برای مجروحان فوعه و کفریا+تصاویر

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس