کد خبر 473478
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۸

منابع خبری سوری از گسترش فعالیتهای گروه تروریستی "حزب اسلامی ترکستان شرقی چین" در مناطق شمالی کشور سوریه خبر داده اند.

گروه بین الملل مشرق- منابع خبری سوری از گسترش فعالیتهای گروه تروریستی "حزب اسلامی ترکستان شرقی چین" در مناطق شمالی کشور سوریه خبر داده اند. بنابر این گزارش، طی ماههای گذشته این گروه تروریستی تکفیری زیرمجموعه شبکه القاعده با تاسیس چندین اردوگاه آموزشی هزاران نفر از اتباع کشور چین را تحت نظر مربیانی از ترکیه، عربستان و قطر آموزش داده است.

اردوگاه آموزشی تروریستهای چینی در ادلب+تصاویر

به گفته این منابع هم اکنون بیش از 3 هزار تن از تروریستهای تبعه چین در صفوف گروههای داعش و القاعده در حال جنگ با نظامیان سوریه می باشند. تروریستهای چینی از اقلیت مسلمان "اویغور" ساکن در استانهای شرق چین هستند که ادعای تجزیه این مناطق را دارند. دولت ترکیه و سازمان جاسوسی آن طی سالهای گذشته حمایتهای گسترده ای را از اویغورها بعمل آورده و با انتقال هزاران نفر از این اقلیت، به آنها تابعیت ترکیه اعطا کرده است.

اردوگاه آموزشی تروریستهای چینی در ادلب+تصاویر

توریستهای چینی به همراه اتباع چچن، ترکیه، عربستان سعودی، تونس، لیبی و ... نقش محوری در اشغال استان ادلب در شمال غربی سوریه در 5 ماه پیش ایفا کرده و هم اکنون نیز در نبردهای حاشیه دو شهر شیعه نشین فوعه و کفریا مشارکت فعالی دارند. علاوه بر ترکیه، دربار پادشاهی کشور "مینیاتوری قطر" نیز حمایت های گسترده مالی، سیاسی و تسلیحاتی از این تروریستها و گروه القاعده بعمل آورده است.

اردوگاه آموزشی تروریستهای چینی در ادلب+تصاویر

اردوگاه آموزشی تروریستهای چینی در ادلب+تصاویر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس