هفته نامه صدا و روزنامه آرمان دو ارگان رسانه‌ای حزب کارگزاران طی هفته‌های اخیر مواضع مختلف و تندی را در خصوص دو چهره اصلاح طلب یعنی عارف و خرازی اتخاذ کردند.

گروه سیاسی مشرق - «واکنش کارگزاران به بی‌مهری های رسانه‌ای نسبت به عارف»؛ «احتمال ائتلاف دو حزب «ندا» و «اتحاد ملت»»؛ «تعیین شورای هماهنگی اصولگرایان تا ماه آینده»؛ «برنامه زمان‌بندی ۳ تشکل اصول‌گرا برای انتخابات»؛ «مخالفت کارگزاران با سه قطبی شدن انتخابات» و «احتمال سرلیستی فاطمه هاشمی در حزب اعتدال و توسعه» از جمله بحث‌های مربوط به حوزه احزاب سیاسی کشور بود که به صورت مختصر، اخبار آن را در ادامه این گزارش می‌خوانید.

******

احتمال ائتلاف دو حزب «ندا» و «اتحاد ملت»/ واکنش کارگزاران به بی‌مهری های رسانه‌ای نسبت به عارف/ برنامه زمان‌بندی ۳ تشکل اصول‌گرا برای انتخابات/ مخالفت کارگزاران با سه قطبی شدن انتخابات/ عطریانفر:روحانی پدرخوانده حزب اعتدال و توسعه است / احتمال سرلیستی فاطمه هاشمی در حزب اعتدال و توسعه/ کارگزاران دنبال سرلیستی ناطق نیست / ((((احزاب در هفته‌ای که گذشت))))

احتمال ائتلاف دو حزب «ندا» و «اتحاد ملت»

آذرماه سال ۹۳ بود که جمعی از جوانان اصلاح‌طلب از جمله فعالان سابق شورای مرکزی و شاخه جوانان حزب مشارکت اقدام به تاسیس حزبی جدید کردند و به عنوان نسل دوم اصلاح‌طلبان نام تشکل تازه تاسیس خود را «ندا» نهادند.

محمدصادق خرازی دیپلمات اسبق و یکی از مشاورین رئیس دولت اصلاحات که به نوعی محوریت این حزب تازه تاسیس را برعهده داشت، ظرف مدت کوتاهی تبدیل به یکی از شخصیت‌ها و چهره‌هایی شد که تقریبا روزانه در بسیاری از رسانه‌ها و محافل سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا در مورد او و حزب متبوعش بحث می‌شد.

تاسیس حزب ندای ایرانیان واکنش‌های منفی و مثبت فراوانی در بدنه جریان اصلاحات داشت. برخی اصلاح‌طلبان بخصوص منسوبین به حزب کارگزاران در اظهارنظرها و رسانه‌های خود حملات شدیدی را علیه ندای جوان آغاز کردند تا جایی که محمد قوچانی روزنامه نگار اصلاح‌طلب و عضو حزب کارگزاران به تاسیس حزب ندای ایرانیان انتقاد کرد و جوانان این حزب را خطاب قرار داد و گفت: «برخی غوره نشده می‌خواهند مویز شوند!».

شاید یکی از دلایل واکنش منفی برخی اصلاح‌طلبان به ندا و تلقی اینکه این حزب نفوذی حاکمیت در جریان اصلاحات است، انتقاد موسسین این حزب به عملکرد جریان اصلاحات در برخی مقاطع از جمله انتخابات سال ۸۸ و لزوم ترمیم رابطه اصلاح‌طلبان با نظام بود.

احتمال ائتلاف دو حزب «ندا» و «اتحاد ملت»/ واکنش کارگزاران به بی‌مهری های رسانه‌ای نسبت به عارف/ برنامه زمان‌بندی ۳ تشکل اصول‌گرا برای انتخابات/ مخالفت کارگزاران با سه قطبی شدن انتخابات/ عطریانفر:روحانی پدرخوانده حزب اعتدال و توسعه است / احتمال سرلیستی فاطمه هاشمی در حزب اعتدال و توسعه/ کارگزاران دنبال سرلیستی ناطق نیست / ((((احزاب در هفته‌ای که گذشت))))برای پرسش از اهداف و ابهاماتی که در مورد حزب ندای ایرانیان مطرح است، به سراغ «مجید فراهانی دبیرکل حزب ندای ایرانیان» رفتیم.

وی در پاسخ به این سوال که رابطه اصلاح‌طلبان و نظام در کدام مقاطع آسیب دیده است که امروز ندای ایرانیان قصد دارد این رابطه را ترمیم کند؟ اظهار کرد: « برخی گروه‌های سیاسی که بعد از سال ۸۸ منحل شده بودند باور نداشتند که فرصت دیگری برای امکان فعالیت خود بیابند. اما ما اعتقاد داشتیم اصلاحات در جامعه موفق نخواهد شد جز اینکه رابطه خود را با راس حاکمیت ترمیم و باز تعریف کند».

فراهانی در ادامه به ترکیب احزاب موجود در کشور اشاره کرد و گفت: «ما سندرم پیرسالاری در احزاب سیاسی کشور را عامل افت توسعه و نوسازی کشور می‌دانیم. میانگین سنی بالای ۶۵ سال اعضای شورای مرکزی احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب، مغایر نوگرایی و پیشرفت کشور است».

وی در پاسخ به این سوال که چرا بجای تاسیس یک حزب جدید به عضویت احزابی سابقه‌دار مانند کارگزاران درنیامدید و آیا نمی‌توانستید اهداف و آرمان‌های خود را در شاخه جوانان یک حزب سابقه‌دار محقق کنید؟ تصریح کرد: «اصلا مشکل ما همین نگاه قیم مآبانه عده‌ای است که در گوشه و کنار، قدرت و تاثیر حرکت نسل نو اصلاح‌طلب را باور ندارند».

دبیر کل حزب ندای ایرانیان افزود: «چرا و به چه دلیل باید جوانان حزب ندای ایرانیان همواره تحت پرچم افراد و احزاب دیگر قدیمی فعالیت کنند؟ تا کی باید دیده نشوند و چرا ایجاد یک حرکت جدید را تجربه نکنند؟».

فراهانی در پاسخ به سوال دیگر ما مبنی بر اینکه اگر حزبی وجود داشت که به نگاه شما نزدیک بود، آیا بازهم حزب ندای ایرانیان را تاسیس می‌کردید؟ اظهار کرد:«حتما اگر حزبی وجود داشت که دیدگاه‌ها و نظرات فعلی ندای ایرانیان را منعکس می‌کرد و می توانستیم در آن موثر باشیم طبیعتا ضرورتی بر تاسیس یک حزب جدید از طرف ما نبود. اما امروز یک جریان و گروه‌ سیاسی با این نوع اندیشه‌ها در جامعه ما وجود ندارد یا اینکه امکان فعالیت پیدا نکرده است».

در ادامه وقتی از دبیر کل حزب ندای ایرانیان سوال کردیم چرا عضو حزبی مانند کاگزاران که هم نگاه اصلاح‌طلبانه و هم مشی اعتدالی دارد نشدید و اقدام به تاسیس یک حزب جدید کردید؟ پاسخ داد: «طرح چنین اندیشه انحصارطلبانه‌ای را که ظهور احزاب جدید را بدلیل وجود احزاب قدیمی منتفی برمی شمرد خطرناک می‌دانیم لذا کسی حق ندارد مثلا به دوستان حزب اتحاد ملت ایراد بگیرد که چرا با وجود مثلا حزب کارگزاران حزب جدید تشکیل دادید؟».

فراهانی همچنین خبر هفته نامه صدا(ارگان رسانه‌های حزب کارگزاران) مبنی بر کوچ اعضای حزب متبوعش به حزب تازه تاسیس اتحاد ملت را تکذیب کرد و گفت: «متاسفیم که برخی عزیزان رسالت خود را در ایجاد بلواها و دعواهای ساختگی بین دیگر گروهها می دانند؛ اگر دوستان نشریه صدا ناراحت نمی‌شوند احتمال اینکه بتوانیم با حزب اتحاد ملت ایران به صورت جبهه‌ای اقدامات مشترکی داشته باشیم زیاد است».

وی از تهیه لیست انتخاباتی حزب ندای ایرانیان برای انتخابات آینده خبر داد و در عین حال تاکید کرد: «ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا با یک وفاق حداکثری در درون جریان اصلاحات به ائتلافی حداکثری برسیم و حتی اگر لازم باشد در دقیقه ۹۰ از حق خود برای کمک به توسعه پایدار کشور می‌گذریم».[1]

احتمال ائتلاف دو حزب «ندا» و «اتحاد ملت»/ واکنش کارگزاران به بی‌مهری های رسانه‌ای نسبت به عارف/ برنامه زمان‌بندی ۳ تشکل اصول‌گرا برای انتخابات/ مخالفت کارگزاران با سه قطبی شدن انتخابات/ عطریانفر:روحانی پدرخوانده حزب اعتدال و توسعه است / احتمال سرلیستی فاطمه هاشمی در حزب اعتدال و توسعه/ کارگزاران دنبال سرلیستی ناطق نیست / ((((احزاب در هفته‌ای که گذشت))))کمیسیون ماده 10 احزاب با تاسیس 5 حزب جدید موافقت کرد/ اعضای سازمان منحله مجاهدین با عنوان جدید می‌آیند؟

میرمحمدی عضو کمیسیون ماده 10 احزاب در مورد تصمیمات کمیسوین متبوع خود در رابطه با صدور مجوز یا عدم آن برای احزاب و تشکل‌های صنفی و سیاسی اظهار داشت:کمیسیون ماده 10 احزاب با دقت همه درخواست‌ها برای صدور مجوز را بررسی و در صورت صلاحیت مجوز را صادر خواهد کرد.

وی در مورد درخواست مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب نیز گفت: پرونده مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب 6 مهرماه در کمیسیون ماده 10 احزاب مورد رسیدگی و بررسی قرار خواهد گرفت.

کمیسیون ماده 10 احزاب اخیراً با تاسیس 5 حزب جدید موافقت کرد که حزب مجمع هماهنگی اصلاح طلبان استان کرمانشاه، کانون اندیشه و تمدن اسلامی، جمعیت توسعه و آزادگی استان کرمان، جمعیت پیشگامان استان گیلان و مجمع اصلاح طلبان خراسان رضوی از احزاب هستند که مجوز آنان صادر شده است.

بر پایه این خبر، مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب تشکیلاتی جدید در اردوگاه اصلاح طلبان است که بیش‌تر اعضای آن را اعضای سازمان منحله مجاهدین تشکیل می دهند.[2]

احتمال ائتلاف دو حزب «ندا» و «اتحاد ملت»/ واکنش کارگزاران به بی‌مهری های رسانه‌ای نسبت به عارف/ برنامه زمان‌بندی ۳ تشکل اصول‌گرا برای انتخابات/ مخالفت کارگزاران با سه قطبی شدن انتخابات/ عطریانفر:روحانی پدرخوانده حزب اعتدال و توسعه است / احتمال سرلیستی فاطمه هاشمی در حزب اعتدال و توسعه/ کارگزاران دنبال سرلیستی ناطق نیست / ((((احزاب در هفته‌ای که گذشت))))اصول‌گرایان برای رسیدن به وحدت حداکثری باید از خودگذشتگی کنند

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه، رویکرد جامعه روحانیت به انتخابات آتی، همگرایی تمام گروه‌های اصولگراست، تصریح کرد: ما تقسیم کردن اصولگرایان به تندرو و کندرو را توطئه‌ای برای اختلاف‌افکنی میان اصولگرایان می‌‌‌دانیم و نسبت به این توطئه نیز آگاهی داریم.

وی با بیان اینکه اصولگرایان باید از گذشته درس بگیرند و تحت هیچ شرایطی اجازه اختلاف‌افکنی را به فرصت‌طلبان ندهند، تصریح کرد: یکی از مواردی که باید در مسیر وحدت اصولگرایان مورد توجه قرار بگیرد، از خودگذشتگی است؛ چرا که همه گروه‌ها و شخصیت‌های اصولگرا باید بدانند که برای موفقیت در انتخابات آتی نمی‌توانند تمام خواسته‌ها و مطالبات خود را پیگیری کنند، چرا که در شرایط کنونی لازم است همه ما از خواسته‌های حداکثری خود کوتاه بیاییم.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه اصولگرایان اگر اختلافی دارند باید در جلسات صمیمی با یکدیگر مطرح کنند، تأکید کرد: رسانه‌‌های اصلاح‌طلب می‌خواهند با بزرگ کردن اختلافات اصولگرایان، آن را رسانه‌ای کنند که لازم است همه دلسوزان در این زمینه هوشیار باشند.[3]

رئیس و اعضای جبهه ایستادگی مشخص شدند+اسامی

جلسه شورای عالی جبهه ایستادگی با حضور دبیران کل احزاب و اشخاص حقیقی برگزار شد.
از تصمیمات شورای عالی جبهه ایستادگی تشکیل ستاد انتخابات جبهه بود که بر این اساس آقایان حسن بیادی به عنوان رییس ستاد انتخابات، عبدالحسین روح الامینی،ابوالقاسم رئوفیان، امیرعلی امیری، سید احمد نبوی و محمود افتخاری به عنوان اعضای این ستاد انتخاب شدند

همچنین در این جلسه انتخابات روسای کمیته های تخصصی این جبهه برگزار و بر این اساس افراد ذیل با کسب اکثریت آرا به ترتیب به عنوان روسای کمیته‌های این جبهه انتخاب شدند:

-
ابوالقاسم رئوفیان به عنوان رییس کمیته استانها
-
حبیب الله حبیبی به عنوان رییس کمیته حقوقی و نظارت
-
حسین کنعانی مقدم به عنوان رییس کمیته سیاسی
-
خانم حقیقی به عنوان رییس کمیته بانوان
همچنین حجه الاسلام چیت سازیان به عنوان رابط جبهه ایستادگی با مراجع عظام انتخاب گردید

بر اساس این گزارش آقایان حجه الاسلام موسوی شاهرودی و محمود افتخاری در جلسات قبل این شورا بعنوان بترتیب روسای کمیته های فرهنگی و اجتماعی و کمیته اطلاع رسانی انتخاب شده بودند.
اولین جلسه ستاد انتخابات جبهه ایستادگی در روز دوشنبه 27 شهریور ماه برگزار خواهد شد.[4]

تحلیل رئوفیان از انتخابات مجلس دهم: شانس معتدل ها برای ورود به مجلس

احتمال ائتلاف دو حزب «ندا» و «اتحاد ملت»/ واکنش کارگزاران به بی‌مهری های رسانه‌ای نسبت به عارف/ برنامه زمان‌بندی ۳ تشکل اصول‌گرا برای انتخابات/ مخالفت کارگزاران با سه قطبی شدن انتخابات/ عطریانفر:روحانی پدرخوانده حزب اعتدال و توسعه است / احتمال سرلیستی فاطمه هاشمی در حزب اعتدال و توسعه/ کارگزاران دنبال سرلیستی ناطق نیست / ((((احزاب در هفته‌ای که گذشت))))ابوالقاسم رئوفیان درباره وضعیت اصولگرایان و اصلاح طلبان برای انتخابات آینده مجلس، افزود: اجازه دهید به این سوال به عنوان دبیرکل حزب ایران زمین پاسخ دهم. امروز هم در جبهه اصلاح طلبان و هم در جبهه اصولگرایان شواهدی که نشان از ارایه یک لیست انتخاباتی باشد مشاهده نمی کنیم، یعنی این انتخابات دوقطبی نخواهد بود.

رئوفیان اضافه کرد: در گذشته شاید به هرکدام از این ها می گفتید که در آینده این اتفاق می افتد به سرعت تکذیب می کردند البته ما از این موضوع ناراحت نیستیم فقط معقتدیم که هرچه به سمت وحدت نسبی حرکت کنیم اصولگراهای معتدل در راه یابی به مجلس شانس بیشتری خواهند داشت اما اگر بخواهیم فقط در این پاشنه حرکت کنیم که وحدت مطلق فقط پیش بیاید قطعا چنین وحدتی بدست نخواهد آمد.

سخنگوی جبهه ایستادگی در بخش دیگری از سخنان خود به خط مشی این جبهه در انتخابات آتی هم اشاره کرد و گفت: در واقع، حرکت جدی در عرصه رقابت های انتخاباتی برای اولین گام تجربه موفقی را برای جبهه ایستادگی رقم زد. از همان ابتدا هم سعی ما این بود که جبهه ایستادگی با گفتمان مشخصی وارد عرصه فعالیت های سیاسی شود.

رئوفیان خاطرنشان کرد: هم اکنون به این جمع بندی رسیدیم که گفتمان اصلی جبهه ایستادگی زندگی، اقتصاد، اخلاق و معنویت توام با سیاست باشد.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که بتوانیم با یک بازتعریفی مساله توامان بودن دین و سیاست، دین و اجتماع و همچنین دین و فرد که مغفول واقع شده را احیا کنیم.

سخنگوی جبهه ایستادگی تاکید کرد: ما به دنبال توازن بین اقتصاد و زندگی مردم و امنیت و سیاست هستیم.[5]

احتمال ائتلاف دو حزب «ندا» و «اتحاد ملت»/ واکنش کارگزاران به بی‌مهری های رسانه‌ای نسبت به عارف/ برنامه زمان‌بندی ۳ تشکل اصول‌گرا برای انتخابات/ مخالفت کارگزاران با سه قطبی شدن انتخابات/ عطریانفر:روحانی پدرخوانده حزب اعتدال و توسعه است / احتمال سرلیستی فاطمه هاشمی در حزب اعتدال و توسعه/ کارگزاران دنبال سرلیستی ناطق نیست / ((((احزاب در هفته‌ای که گذشت))))واکنش کارگزاران به گزارش مشرق درمورد بی‌مهری به عارف

هفته نامه صدا و روزنامه آرمان دو ارگان رسانه‌ای حزب کارگزاران طی هفته‌های اخیر مواضع مختلف و تندی را در خصوص دو چهره اصلاح طلب یعنی عارف و خرازی اتخاذ کردند و از سوی دیگر، گزارش‌ها و مطالب مختلفی در تمجید از رویکرد اعتدالی «علی لاریجانی» منتشر کردند.

«
مصلح جریانات سیاسی»، «معتدل»، «اعتدال گرا»، «شخصیت‌ میانه‌رو»، «محبوب»، «معتمد گروه‌های سیاسی» و «صدر لیست اعتدال» از جمله عناوینی بود که در رسانه‌های منتسب به کارگزاران برای علی لاریجانی به کار می‌رفت.

همین تفاوت نگاه رسانه‌ای حزب کارگزاران نسبت به چهرهایی همچون «عارف - خرازی و لاریجانی» موجب شد تا مشرق طی گزارشی به تحلیل رویکرد انتخاباتی حزب کارگزاران بپردازد.

در بخشی از این گزارش اینچنین آمده بود که: « کارگزارانی‌ها با وجود اینکه تاکنون ابراز تمایلی از سوی ناطق برای ورود به صحنه انتخابات صورت نگرفته‌اند ولی بارها از سوی رسانه‌های خود به محوریت ناطق نوری در انتخابات مجلس دهم اشاره کرده و تصویر ناطق را در صفحه مجلات و روزنامه‌های خود قرار داده‌اند و از او به عنوان سرلیست خود نام برده اند.

طی روزهای اخیر نیز دو ارگان رسانه‌ای کارگزاران به مدح علی لاریجانی پرداختند و از او به عنوان «مصلح جریانات سیاسی»، «معتدل»، «اعتدال گرا»، «شخصیت‌ میانه‌رو»، «محبوب»، «معتمد گروه‌های سیاسی» و «صدر لیست اعتدال» نام بردند. [6]

انتشار این گزارش اما با واکنش محمد قوچانی مواجه شد و خبرگزاری ایسکانیوز نوشت:

محمد قوچانی از اعضای دیگر حزب کارگزاران سازندگی در واکنش به گزارشی تحت عنوان "لاریجانی" محبوب، "عارف و خرازی" مغضوب کارگزاران، گفت: کارگزاران بارها گفته است که اصلاح‌طلبان یک لیست دارند و هر کس در رأس آن باشد و اجماع یا اکثریت اصلاح طلبان آن را تایید کنند، تایید می‌کنند. حتی آقای مرعشی به عنوان سخنگوی حزب گفتند این بار نوبت دیگران است که به نفع آقای عارف کنار روند و هفته نامه صدا در سرمقاله هم نوشت که چرا اصلاح‌طلبان نمی توانند از علی لاریجانی حمایت کنند. اگر آقای ناطق نوری می‌آمدند حتما حتی بزرگان اصلاحات تصمیم دیگری می گرفتند اما تا اینجا قطعا عارف در صدر لیست اصلاحات از جمله کارگزاران است. لطفا دوستان فریب خبرسازی های اصولگرایان را نخورند.[7]

احتمال ائتلاف دو حزب «ندا» و «اتحاد ملت»/ واکنش کارگزاران به بی‌مهری های رسانه‌ای نسبت به عارف/ برنامه زمان‌بندی ۳ تشکل اصول‌گرا برای انتخابات/ مخالفت کارگزاران با سه قطبی شدن انتخابات/ عطریانفر:روحانی پدرخوانده حزب اعتدال و توسعه است / احتمال سرلیستی فاطمه هاشمی در حزب اعتدال و توسعه/ کارگزاران دنبال سرلیستی ناطق نیست / ((((احزاب در هفته‌ای که گذشت))))خبر کوهکن از همراهی اصولگرایان با تشکیل ستاد مدیریت انتخابات اصولگرایی

محسن کوهکن؛ در رابطه با شکل‌گیری ستاد مرکزی مدیریت انتخابات اصولگرایان که باهنر چندروز پیش درباره آن سخن گفته بود، اظهار داشت: شکل‌گیری ستاد مرکزی مدیریت انتخابات برای اصولگرایان یک امر بدیهی است چرا که زمانی که قرار است هدف پیروزی در انتخابات از طرف یک مجموعه دنبال شود، طبیعی است که تلاشها به صورت واحد از سوی یک ستاد ساماندهی شود تا در آینده خروجی‌اش تفاهم و همگرایی باشد.

مسئول انتخابات جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار داشت: شورای هماهنگی اصولگرایان باید تعریف و تشکیل شود تا نهایتا ستادی به صورت واحد تشکیل شود، البته پیگیری امر انتخابات توسط یک نهاد ایجاب می‌کند که سازوکارش از طریق یک ستاد تعیین شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اصولگرایان با تشکیل این ستاد موافق هستند، گفت: اصولگرایانی که با سلایق مختلف، شکل‌گیری شورای هماهنگی اصولگرایان را قبول کرده‌اند، با اصل تشکیل ستاد همراهی خواهند کرد چرا که نمی‌شود شورا را برای همگرایی همراهی کنند اما با شکل‌گیری ستاد مخالف باشند.

گفتنی است محمدرضا باهنر دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری چندروز پیش در همایش "ستیز با استکبار" گفته بود: تفاهم پیرامون ائتلاف اصولگرایان به خوبی جلو می‌رود و من فکر می‌کنم تا نیمه مهرماه، ستاد مرکزی مدیریت انتخابات اصولگرایی شکل بگیرد.[8]

احتمال ائتلاف دو حزب «ندا» و «اتحاد ملت»/ واکنش کارگزاران به بی‌مهری های رسانه‌ای نسبت به عارف/ برنامه زمان‌بندی ۳ تشکل اصول‌گرا برای انتخابات/ مخالفت کارگزاران با سه قطبی شدن انتخابات/ عطریانفر:روحانی پدرخوانده حزب اعتدال و توسعه است / احتمال سرلیستی فاطمه هاشمی در حزب اعتدال و توسعه/ کارگزاران دنبال سرلیستی ناطق نیست / ((((احزاب در هفته‌ای که گذشت))))برنامه زمان‌بندی ۳ تشکل اصول‌گرا برای انتخابات

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه برنامه زمان‌بندی حزب مؤتلفه اسلامی، جبهه پایداری و جمعیت ایثارگران برای انتخابات مجلس در راستای همگرایی میان نیروهای اصول‌گرا را تشریح کرد.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، درباره برنامه‌های سه تشکل اصول‌گرا(مؤتلفه، پایداری و ایثارگران) برای ایجاد وحدت و همگرایی میان سایر نیروهای اصول‌گرا، اظهار داشت: برنامه زمان‌بندی شده‌ در راستای وحدت و همگرایی میان نیروهای اصول‌گرا و مأموریت‌های مختلفی در جلسات سه تشکل حزب مؤتلفه اسلامی، جمعیت ایثارگران و جبهه پایداری انقلاب اسلامی تصویب شده است.

وی ادامه داد: دبیران کل سه تشکل اصو‌ل‌گرا در حال اجرایی کردن برنامه‌های زمان‌بندی شده هستند و جلسات آقایان حسین فدایی، محمدنبی حبیبی و حجت‌‌الاسلام آقاتهرانی براساس جمع بندی اقدامات در حال برگزاری است و آنها باید در جلسات مشترک سه تشکل گزارش اقدامات خود را به اعضا ارائه کنند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه درباره جزئیات برنامه‌های زمان‌بندی شده سه تشکل، گفت: این برنامه‌ها شامل توسعه فعالیت‌های هماهنگی در بین بدنه تمام تشکل‌های اصول‌گرا و استان‌ها، بررسی دیدگاه‌های استان‌ها درباره انتخابات و جمع‌بندی پیشنهادات آنها و انتقال جمع‌بندی به مرکز و تشکیل شورای هماهنگی اصول‌گرایان می‌شود.

اسدالله بادمچیان عضو حزب مؤتلفه اسلامی پیش از این خبر از دیدار با بزرگان اصول‌گرای هر استان و کسب نظرات آنها برای تدوین لیست‌ها داده بود.[9]

احزاب خانه‌دار شدند

نایب رئیس خانه احزاب از تحویل ساختمان خانه احزاب واقع در خیابان ابوسعید تهران به هیئت‌رئیسه این خانه خبر داد.

قدرتعلی حشمتیان نایب رئیس خانه احزاب ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، گفت: ساختمان خانه احزاب قرار است امروز به اعضای هیئت رئیسه خانه احزاب از سوی مسئولان وزارت کشور و شهرداری تهران تحویل شود.

وی ادامه داد: این ساختمان که در خیابان ابوسعید تهران واقع شده، قرار است 5 بعدازظهر امروز سه‌شنبه 24 شهریورماه با حضور مسئولان معاون سیاسی وزارت کشور و شهرداری تهران پس از بازدید به هیئت رئیسه خانه احزاب تحویل داده شود.[10]

احتمال ائتلاف دو حزب «ندا» و «اتحاد ملت»/ واکنش کارگزاران به بی‌مهری های رسانه‌ای نسبت به عارف/ برنامه زمان‌بندی ۳ تشکل اصول‌گرا برای انتخابات/ مخالفت کارگزاران با سه قطبی شدن انتخابات/ عطریانفر:روحانی پدرخوانده حزب اعتدال و توسعه است / احتمال سرلیستی فاطمه هاشمی در حزب اعتدال و توسعه/ کارگزاران دنبال سرلیستی ناطق نیست / ((((احزاب در هفته‌ای که گذشت))))فائزه هاشمی خبر داد:
احتمال سرلیستی فاطمه هاشمی درحزب اعتدال و توسعه/ در حزب کارگزاران دنبال سرلیستی ناطق نیستیم

غلامعلی دهقان سخنگو و عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در هفته های گذشته از فعالیت های حزب متبوعش سخن گفت و از احتمال سرلیستی « فاطمه هاشمی» در حزب اعتدال و توسعه خبر داده بود.[11]

در همین راستا؛ فائزه هاشمی عضو حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به سؤالی در خصوص سرلیستی "فاطمه هاشمی" گفت: اگر خواهرم سرلیست حزب اعتدال و توسعه شود، زنان اصلاح‌طلب از او حمایت خواهند کرد.

وی در خصوص احتمال سرلیستی ناطق نوری گفت: کارگزارانی‌ها به‌دنبال سرلیستی حجت‌الاسلام ناطق نوری نیستند و در چارچوب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات حرکت خواهند کرد.[12]

احتمال ائتلاف دو حزب «ندا» و «اتحاد ملت»/ واکنش کارگزاران به بی‌مهری های رسانه‌ای نسبت به عارف/ برنامه زمان‌بندی ۳ تشکل اصول‌گرا برای انتخابات/ مخالفت کارگزاران با سه قطبی شدن انتخابات/ عطریانفر:روحانی پدرخوانده حزب اعتدال و توسعه است / احتمال سرلیستی فاطمه هاشمی در حزب اعتدال و توسعه/ کارگزاران دنبال سرلیستی ناطق نیست / ((((احزاب در هفته‌ای که گذشت))))مخالفت کارگزاران با سه قطبی شدن انتخابات/ عطریانفر:روحانی پدرخوانده حزب اعتدال و توسعه است

حزب اعتدال و توسعه که طی یکسال گذشته سعی کرد تا با برگزاری گردهمایی منطقه‌ای تحرکات و پویایی های خود را بیشتر کند. این هفته در معرض نقد و اظهارنظرهای محمدعطریانفر عضو کمیته سیاسی حزب کارگزاران سازندگی قرار گرفت.

عطریانفر در این گفتگو به تحلیل و تبیین مواضع حزب مطبوعش نسبت به حزب با اعتدال و توسعه پرداخته و از حسن روحانی به عنوان پدرخوانده حزب «اعتدال و توسعه» نام برده است.

عضو کمیته سیاسی حزب کارگزاران در بخشی از این گفتگو به بیان تفاوت های این دو حزب می پردازد و می گوید: «به نظر می‌رسد در دوره نخست مدیریت آقای احمدی‌نژاد یعنی 88-84 نیز حزب اعتدال و توسعه احساس قرابتی با آن نمی‌نمود، لکن آنگونه که شایسته نکته سنجی و سیاست ورزی است، سابقه درخشانی در مخالفت رسمی حزب با نحوه اداره کشور توسط اندیشه رادیکال احمدی‌نژاد، در اظهارات اعضای حزب اعتدال و توسعه نمی بینیم.»

عطریانفر مخالفت علنی با دولت نهم را نقطه منفی حزب اعتدال و توسعه معرفی می‌کند و در ادامه توضیحات خود عنوان می‌کند: «این در حالی است که اندیشه اصلاحی کارگزاران از بدو حضور انتخاباتی سال 84 به طور گسترده با مخالفت با او برخاست و با پیش بینی دقیق، رویکردهای تبلیغاتی و انتخاباتی و سپس اجرایی آن نوع مدیریت کشور را مغایر با مبانی و فکر امام راحل اعلام نمود.»

وی در ادامه با بیان اینکه حزب اعتدال و توسعه انعکاسی از هویت حسن روحانی را به ما نشان می‌دهد، اظهار داشت: «حزب اعتدال و توسعه همگرایی قابل توجهی با اصلاح طلبان خواهد داشت ولو اینکه در مقام معرفی نامزدهای انتخاباتی مجلس تفاوت‌هایی را نشان دهد.»

عضو کمیته سیاسی حزب کارگزاران روحانی را پدرخوانده حزب اعتدال و توسعه معرفی کرد و گفت: «روحانی پدرخوانده این حزب به حساب نمی آمد ولی اعضای حزب بعداز سال 92 به این پدرخواندگی افتخار می کنند. کما اینکه حزب کارگزاران از ابتدا پدرخواندگی هاشمی را نفی نکرد.»

عطریانفر در پایان به رویکرد دولت که در جهت تولد "جریان سوم" تحت عنوان «اعتدال» حرکت می کند واکنش نشان داد و سه قطبی کردن انتخابات را رویکردی باطل خواند و گفت: «باید بپذیریم که بهترین عرصه برای انتخابات پارلمان دهم، رقابت شایسته دو جریان اصیل اصلاحات و اصولگرایان است و سه قطبی کردن انتخابات رویکرد باطلی است.»[13]



[1] http://mehrnews.com/news/2912948

[2] http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940621000660

[3] http://www.tasnimnews.com/Home/Single/856432

[4] http://farsnews.com/13940625000304

[5] http://www.irna.ir/fa/News/81756405/

[6] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/461486

[7] http://iscanews.ir/news/341185/

[8] http://www.yjc.ir/fa/news/5323989

[9] http://www.tasnimnews.com/Home/Single/859018

[10] http://www.tasnimnews.com/Home/Single/859269

[11] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/465148

[12] http://www.tasnimnews.com/Home/Single/860212

[13] نشریه صدا – شماره 51 – شنبه 21 شهریور 1394



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیررضا ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    0 0
    تذکر جدی به همه اصولگراها: چرا باید اهل باطل همیشه در حرف باطل خود باید وحدت داشته باشند ولی اهل ایمان نه چرا بیدار نمیشویم. انتخابات قبلی هم به همین دلیل از دست رفت.
  • علی ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    0 0
    خیلی خوب بود .... ممنون از بچه های پرتلاش مشرق
  • علی ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    0 0
    به نظر می رسه کارگزاران خیلی جدی تر از بقیه داره میاد واسه انتخابات؛ آفرین مشرق... ادامه بده به تحلیل هات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس