کد خبر 466580
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹

مدیر واحد تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز از اجرای ۴۰۰ دوره طرح «مفتاح» برای ۲۵۰۰ امام جماعت به منظور آشنایی با شیوه های دعوت به نماز خبر داد.

 به گزارش مشرق، حجت الاسلام اسماعیل ولی خانی، مدیر واحد تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز از برگزاری دوره های طرح مفتاح برای 2500 امام جماعت سراسر کشور خبر داد و به خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: این طرح با رویکرد آموزش شیوه دعوت به نماز برگزار می شود که تاکنون 400 دوره در طول چهار سال گذشته برای 2500 امام جماعت برگزار شده است.

وی اجرای طرح سراج در حوزه های علمیه و مساجد را از دیگر طرح هایی نام برد که توسط مرکز تخصصی نماز ویژه روحانیون برگزار می شود و افزود: این طرح به منظور تربیت مدرس معارف نماز برگزار می شود که بر اساس آن در مراکز استان ها آموزش ها به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود که هدف از برگزاری این دوره ها بهره گیری از اساتید بومی در هر استان است.

وی طرح معراج (دوره تربیت معارف نماز) را از دیگر طرح های مرکز تخصصی نماز در راستای ترویج فرهنگ نماز نام برد و افزود: بر اساس این طرح، برای طلبه های سطح دوم حوزه، 120 ساعت دوره در موضوعات نماز در قرآن، نماز در روایات، نماز و خانواده ها، شیوه های دعوت به نماز، اسرار نماز، آثار نماز، کلاس داری با معارف نماز، شیوه های پرسش و پاسخ در نماز، شیوه های بیان احکام و کارورزی برگزار می شود و تاکنون 40 دوره در کل کشور برگزار شده است.

حجت الاسلام ولی خانی با اشاره به اجرای 300 دوره طرح «محراب» برای طلاب تصریح کرد: این طرح برای طلاب سطح یکم تا ششم برگزار می شود زیرا ما معتقدیم اقامه نماز با قرائت صحیح باید در میان طلاب فرهنگ سازی شود تا اهمیت نماز در میان مردم نهادینه شود.

طرح «خانه بهشتی» یکی دیگر از طرح های مرکز تخصصی نماز برای خانواده ها است که وی به آن اشاره کرد و گفت: مهارت، اصول و روش های انتقال مفاهیم دینی به خانواده ها بر اساس کتابی که در این زمینه تالیف شده است، به مخاطبان ارایه می شود و به سوالات شرکت کنندگان در دوره در این زمینه پاسخ داده می شود.

وی به اجرای طرح «یاوران نماز» اشاره کرد و افزود: این طرح در مساجد اجرا می شود یکی از مشکلات، عدم جذب صحیح کودکان و نوجوانان به نماز است به همین جهت این طرح ها با هدف دعوت به نماز برگزار می شود.

مدیر واحد تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز، برگزاری دوره های «400 نکته درباره مسجد»، «مسجد نمونه» و «مهارت های امام جماعت» را از دیگر دوره هایی عنوان کرد که در مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود تا روحانیون و ائمه جماعات با شیوه های جذب به مسجد آشنا شوند.
منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس