کد خبر 456460
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه بیشتر مساجد هنوز به شاخصه مسجد طراز دست نیافته اند،گفت: مساجد باید از روزمرگی خارج شوند و برای این منظور تنوع برنامه های فرهنگی در کانون های مساجد می تواند به برنامه ریزی ائمه جماعات کمک کند.

 به گزارش مشرق، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر مرکز حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره اینکه بیشتر مساجد هنوز به شاخصه های مسجد طراز اسلامی دست نیافته اند، گفت: جذابیت، معماری و امام جماعت شاخص از ویژگی های  مسجد طراز اسلامی است.

وی بیان کرد: برنامه ریزی های مسجد باید به گونه ای باشد که زمینه حضور هر چه بیشتر مردم فراهم شود. مسجد باید مکانی برای تبیین معارف دینی برای مردم باشد. آن موقع است که هیچ پایگاه دیگری نمی تواند با داشتن این ویژگی ها در بعد معنوی چنین جذابیتی داشته باشد و نقش مسجد را ایفا کند. از طرفی مردمی که در مسجد حضور می یابند باید رعایت حقوق، حرمت و جایگاه مسجد را داشته باشند.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: با برنامه ریزی بلند مدت می توانیم مساجدمان را به شاخصه مسجد طراز برسانیم اما این مهم نیازمند همکاری میان مردم با مسئولان مساجد است که به وضعیت موجود بسنده نکنند و مساجد را از روزمرگی خارج کنند.

وی با تاکید بر اینکه مساجد باید برای طول سال برنامه ریزی داشته باشند، تصریح کرد: امام جماعت باید برای وقت مردم ارزش قائل باشد تا مردم مسجد را خانه دوم خود بدانند و با دلگرمی در عرصه های عملی و معرفتی گام بردارند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به تاثیرگذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد در جاذبه مندی مسجد اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش خاص خودشان را در این زمینه به خوبی ایفا کرده اند. تنوع فرهنگی در برنامه های کانون های فرهنگی هنری مسجد، می تواند کمک قابل توجهی به امامان جماعت و جاذبه مندی مسجدی داشته باشند زیرا جوان می تواند همه نیازهای روز خود را در مسجد ببیند.
منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس