دادستان کل کشور گفت: اولین امام جماعتی که با حکم امام خمینی(ره) بعد از پیروزی انقلاب منصوب شد، مرحوم آیت‌الله انواری بود که سال‌ها در مسجد جامع نارمک به دفاع از نظام اسلامی و مبارزه با ظلم پرداخت.

نخستین امام جماعتی که با حکم امام خمینی(ره) منصوب شدبه گزارش مشرق،‌ یازدهمین نشست از سلسله نشست‌های ستارگان محراب؛‌ بزرگداشت مفاخر ائمه جماعات استان تهران از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد، به منظور بزرگداشت مقام آیت‌الله محمدباقر محی‌الدین انواری با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی دادستان کل کشور شب گذشته(یکشنبه 22 شهریور) در مسجد جامع نارمک برگزار شد.

دادستان کل کشور گفت: امامت بر اساس باور‌های ما به عنوان شیعه، فعل پروردگار است و ذات مقدس او را خداوند برمی‌گزیند، یکی از جلوه‌های امامت و رهبری،‌ هدایت انسان‌ها و تربیت نفس است. همچنین همواره امامت نسبت به فساد و کجروی اقدام می‌کردند و در سیره هیچ کدام از ائمه اطهار(ع) کنار آمدن با ظلم و فساد وجود ندارد.

رئیسی با اشاره به صلح امام حسن(ع) افزود: برخی صلح را بد تفسیر می‌کنند؛ در حالی که صلح سازش قهرمانانه به معنای ترک مبارزه با ظلم نیست. بلکه تغییر روش مبارزه با ظلم است نه تغییر در ارزش‌ها.

دادستان کل کشور بیان داشت: سه ویژگی در سیره طیبه تمام امامان وجود دارد؛‌ نخست تربیت نفوس مستعده و تربیت انسان‌های توحیدی همانند: حضرت عبدالعظیم(ع) از شاگردان امام جواد(ع) و امام هادی(ع)، مبارزه با ظلم و فساد و سوم تحکیم جایگاه امامت و ولایت.

وی یادآور شد: حکومت‌های جاهل بنی‌عباس و بنی‌امیه تلاش داشتند ائمه اطهار علیهم‌السلام را از جایگاه ریاست در امور دین و دنیای مردم کنار بزنند و به دنبال ترور شخصیت این بزرگواران بودند.

دادستان کل کشور با اشاره به مسایل روز جهان اسلام، تاکید کرد: این‌که امروز با خط انقلاب دشمنی و مبارزه می‌شود به این دلیل است که این سیره فکری در بالاترین سطح در حال اجرا شدن است و تمام منطقه تحت تاثیر مبارزات امام راحل(ره) امروز در حال مبارزه با استکبار هستند.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: تمام وجود آیت‌الله انواری برای دفاع از نظام به عنوان اعرف معروفات بود، ویژگی «از مردم،‌ با مردم،‌ در مردم»، همچنین توجه به فقرا و ایتام و مستمندان در راستای تحکیم جایگاه مساجد و اجرای اوامر امام راحل و مقام معظم رهبری از سیره اخلاقی این مرد بزرگ به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: آنچه که امام صادق(ع) به عنوان بصری مبنی بر «العلم نور یقضفه الله لمن یشاء» فرمودند،‌ علم آن چیزی است که خداوند در دل آن کس که بخواهد قرار می‌دهد و آیت‌الله انواری مشمول این فرمایش امام صادق(ع) شده‌ بود.

دادستان کل کشور تصریح کرد: آیت‌الله انواری پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با نظام شاهنشاهی به عنوان یک منکر مقابله و بعد از پیروزی انقلاب از نظام اسلامی به عنوان یک معروف دفاع می‌کرد، البته تلاش‌ برای مبارزه با انکر منکرات و حکومت ستمشاهی، سیره علمای ما قبل از پیروزی انقلاب بود.

وی با اشاره به برگزاری همایش ستارگان محراب؛ مفاخر ائمه جماعات استان تهران اظهار داشت: مسجد به عنوان پایگاه عبودیت و بندگی سنگری برای مبارزه دین و ملحدین و کسانی که به عنوان انحرافات فکری و اخلاقی در جامعه هستند وجود دارد و مسجد دعوت مردم به بندگی خدا است.

حجت‌الاسلام رئیسی ابراز داشت: اولین امام جماعتی که با حکم امام خمینی(ره) بعد از پیروزی انقلاب منصوب شد، مرحوم آیت‌الله انواری بود که سال‌ها در مسجد جامع نارمک به دفاع از نظام اسلامی و مبارزه با ظلم پرداخت.

دادستان کل کشور با تقبیح اقدامات وحشیان رزیم آل سعود، تصریح کرد: امروز مقامات عربستان در حال پیش‌برد اهداف استکبار هستند، عده‌ای نیز در منطقه به‌دنبال یافتن نشانه‌هایی از حضور ایران در سوریه و یمن هستند، اما واقعیت این است که در دنیای امروز و منطقه خاورمیانه اندیشه مبارزه طلبانه امام راحل(ره) است که به جریانات ضد امپریالیستی خط می‌دهد.
 
وی در پایان با بیان مطلبی در خصوص بیداری اسلامی، ابراز داشت: امروز دیگر نمی‌شود موضوع بیداری اسلامی را انکار کرد، بیداری اسلامی امروز در منطقه ما قدرت در حال گسترش است و حتی با تغییر حکومت‌ها نیز این موج نمی‌خوابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس