کد خبر 465889
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۳

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: طی دو سال گذشته حدود ٥٠٠ مسجد از میان ٢٥٠٠ مسجد شهر تهران نماز جماعت صبح احیا شده و در حال حاضر در هزار مسجد نماز جماعت صبح اقامه می شود.

 به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سعید کرمی، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد از طرح احیاء نماز جماعت صبح در مساجد خبر داد و گفت: طی ٢ سال گذشته حدود ٥٠٠ مسجد از میان ٢٥٠٠ مسجد شهر تهران نماز جماعت صبح احیاء شده و در حال حاضر در یک هزار مسجد نماز جماعت صبح اقامه می‌شود.

وی افزود: برنامه ما این است که تا پایان سال ٩٤ این آمار به ١٥٠٠ مسجد برسد که در این راستا بسته‌های حمایتی و ترویجی را تهیه‌ کرده‌ایم و سعی ما بر این است که با کمک خودم مردم، ائمه جماعات و متولیان مساجد این برنامه را محقق کنیم.

حجت الاسلام کرمی در خصوص بسته‌های حمایتی و ترویجی  معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: بسته متنوعی در نظر گرفته شده به طوریکه سهم هر یک از عوامل که مانع برپایی نماز جماعت صبح است، مشخص شده که بیشترین سهم به انگیزه ائمه جماعات و مردم در برپایی آن باز می‌گردد.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: در همین راستا سعی کردیم با استفاده از ظرفیت رسانه به سمت فرهنگ‌‌سازی پیش برویم چرا که اگر دغدغه این موضوع در میان ائمه جماعات، اعضا هیئت امنا و نمازگزاران ایجاد شود، حتی نیازی به حمایت مالی هم نخواهد بود،  زیرا همانگونه که مردم به برپایی نماز جماعت‌های ظهر و مغرب و همچنین فعالیت‌های جاری مسجد کمک می‌کنند، در برپایی نماز جماعت صبح نیز خود مردم هزینه‌ها را تأمین خواهند کرد.

حجت‌الاسلام کرمی برقراری ارتباطات محتوایی با ائمه جماعات در تشویق فعالان مساجد را از جمله موارد بسته‌های حمایتی ترویجی برشمرد و بیان کرد: علاوه بر این موارد، برای حمایت مالی از مساجدی که با کمک مالی اندکی نماز جماعت صبح در آنها احیا می‌شود،  مصمم هستیم تا از ظرفیت برخی دستگاه‌ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «در شأن ام‌القرای جهان اسلام نیست که هنگام اذان صبح درب مساجد بسته باشد» خاطرنشان کرد: اگر چه این به معنی آن نیست که همه مساجد چنین وضعیتی دارند اما این فرموده وظیفه‌ای را از جانب ایشان بر عهده همه ما قرار داده است چرا که حتی آن بخشی از مساجد هم که اینگونه هستند زیبنده جامعه دینی ما نیست.
منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس