کد خبر 470253
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱

پروژه ساخت مساجد غدیر که از سال ۹۲ کلید خورد با تفاهم نامه ای که قرار است میان کانون خورشید و شهرداری تهران به امضا برسد در تهران نیز در دستور کار قرار می گیرد.

 به گزارش مشرق، کلید ساخت مساجد غدیر به همت کانون خورشید و خیرین مسجد ساز از سال 92 در کشور زده شد و تاکنون دهها مسجد در بشاگرد، قائم شهر، قم و نیشابور ساخته شده است.

امسال هم قرار است با تفاهم نامه ای که میان کانون خورشید با شهرداری تهران به امضا برسد ساخت این مساجد در مناطق 22 گانه تهران هم دنبال شود.

ساخت مساجد غدیر در کشور با هدف ترویج نماز روز عید غدیر انجام می شود و در همین راستا به مساجد غدیر، مرام نامه ارسال می شود تا با دستور العمل های لازم در این زمینه آشنا شوند و نسبت به اقامه نماز غدیر اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام مشکوری، مدیر کانون خورشید با اعلام ساخت این مساجد در کشور به خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: پیش بینی می کنیم تا پنج سال دیگر، نیمی از 110 مسجدی که اعلام شده بود در  کشور ساخته شود.

وی با اشاره به سیاست های این کانون خاطر نشان کرد: سیاست کلی کانون خورشید به گونه ای است که هر ساله به یک موضوع فرهنگی در کشور پرداخته می شود و برای پنج سال درباره آن موضوع برنامه ریزی صورت می گیرد

وی گفت: ترویج فرهنگ نماز عید غدیر در سال اول در دستور کار قرار گرفت که ساخت مساجد غدیر در کشور پیرو طرح این موضوع بود. ترویج و احیای معارف نورانی امام هادی (ع) هم در سال دوم در دستور کار قرار گرفت و امسال هم اطعام غدیر مدنظر است.

حجت الاسلام مشکوری برگزاری مجالس شعرخوانی برای امام علی (ع) و رسوم علوی را از موضوعات مطرح شده برای سال های آینده نام برد. امسال نیز در آستانه عید غدیر کانون خورشید برنامه های گسترده ای را در نظر گرفته است که چاپ مجله "مائده خورشید"، پیرامون اطعام مومنین در روز عید غدیر، چاپ "بروشور اطعام غدیر و نماز جماعت عید غدیر" در تیراژ بالا جهت ترویج و تشویق هر چه بیشتر توده های مختلف مردم در این راستا، چاپ کتاب "خانواده خورشید"، برگزیده ای از مباحث خانواده در الغدیر علامه امینی (ره)، چاپ کتاب "قنوت خورشید"، مستندات روایی و فقهی نماز جماعت عید غدیر  و چاپ کتاب "دلیل خورشید"، 14 روش اثبات ولایت فقیه بخشی از  اقدامات این کانون است.

تولید لوح فشرده "حجت تمام"، شادمانه صوتی غدیری ،تولید محتواهای فاخر از کتاب الغدیر در اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در محورهای پیامک های متنی، آهنگهای پیشواز و مسابقه، تولید پادکست های صوتی پیرامون منابر غدیری تراز در دهه ولایت، برگزاری همایش ترویج اطعام غدیر با مشارکت بنیاد بین المللی غدیر در تهران بخش دیگری از برنامه های این کانون است.

تولید و پخش مستند کانون خورشید از رسانه ملی و مشارکت در برنامه های مناسبتی رادیو معارف در دهه ولایت و نیز برنامه ترکیبی "نبا عظیم" در شبکه یک سیما از دیگر برنامه هایی است که در این زمینه می توان نام برد.

به گفته مدیر کانون خورشید برگزاری جشن بزرگ مسجد جامع غدیرخم تهران و برگزاری نماز جماعت عید غدیر در این مسجد و اطعام بیش از پنج هزار نفر در روز عید غدیر و مشارکت در برگزاری جشن غدیر در مسجد دانشگاه صنعتی شریف همزمان با عید غدیر برگزار می شود.
منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس