آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران گفت: مساجد همیشه کانون خطر برای دشمنان اسلام است و از این جهت است که میانه خوبی با مساجد ندارند و تا بتوانند آن را از بین می‌برند.

 به گزارش مشرق، آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه مساجد پایگاه‌های یاد خداوند هستند، درباره علت هجمه گروه‌های تکفیری به مساجد گفت: دشمنان دین با خداوند درگیر هستند، در یک روایتی امام صادق(ع) فرمود: دعوای ما با بنی‌امیه بر سر خدا است، ما می‌گوییم صدق الله و آن‌ها این مطلب را قبول ندارند.

وی افزود: مساجد در طول تاریخ کانون خیزش‌های الهی هستند، کانون ابراز عشق به خداوند در زندگی بوده است، انقلاب اسلامی بزرگ ما از مساجد شروع شد و با مساجد ادامه پیدا کرد، در دفاع مقدس مساجد نقش اساسی در کمک‌های پشت جبهه را داشت، همین نقش را مساجد در سطح بین‌المللی دارند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه مساجد در فلسطین اشغالی خاستگاه قیام علیه رژیم صهیونیستی هستند، بیان داشت: فلسطینیان بعد از نمازجمعه تظاهرات می‌کنند، نمازجمعه‌ای که در مساجد برپا می‌شود، آن‌ها در مساجد جمع می‌شوند و برای مبارزه با رژیم صهیونیستی تبلیغات دارند، همچنین چهر‌ه‌های ضد داعش در مساجد جمع می‌شوند و برنامه‌ریزی علیه داعش دارند.

وی ادامه داد: مساجد همیشه کانون خطر برای دشمنان اسلام است و از این جهت است که میانه خوبی با مساجد ندارند و تا بتوانند آن را از بین می‌برند و این حقیقتی است که خداوند متعال در سوره «حج» بیان کرده است، اگر مسلمانان در صحنه نمانند، دشمنان دین هر جا که نشان از خدا را دارد، چه در مسجد و چه مشابه آن در ادیان دیگر را از بین خواهند برد.

امام جمعه موقت شهر تهران در پایان تصریح کرد: مسجد کانون یاد خداوند است و خداوند محور وحدت دل‌ها است، «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ» مسجد می‌تواند کانونی برای نزدیکی دل‌های خدایی باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس