مدير مركز هنرهاي نمايشي انقلاب اسلامي، استقبال شهروندان تهراني از اجراي اين نمايش در شمال شرق پايتخت را غيرمنتظره خواند.

به گزارش مشرق، عليرضا كوهفر، مدير مركز هنرهاي نمايشي انقلاب اسلامي، با بيان مطلب فوق اظهار كرد: هنگامي كه براي اجراي نمايش فصل شيدايي، مقدمات كار را به منظور برنامه‌ريزي براي پيش‌توليد فراهم مي‌كرديم، پيش‌بيني ما حضور حدود 5 هزار تماشاگر در شلوغ‌ترين شب اجراي نمايش بود.

وي همچنين با بيان اينكه محل اجراي نمايش نيز امكان چيدن بيش از 5 هزار صندلي را نمي‌داد، افزود: نمايش در شب نخست با بيش از 3 هزار تماشاگر به روي صحنه رفت كه به نظر آماري قابل قبول و طبيعي بود؛ ولي رفته‌رفته و در اجراهاي بعدي، با استقبال كم‌نظير شهروندان تهراني مواجه شديم و در برخي شب‌ها حتي نمايش در حضور بيش از 8 هزار تماشاگر برگزار شد كه بيش از پيش‌بين‌هاي ما بود.

كوهفر ادامه داد: بیش 130 هزار شهروند تهراني از اجراي فصل شيدايي در ماه رمضان ديدن كردند كه آمار قابل توجهي است؛ زيرا در هفت اجراي قبلي اين نمايش در 7 شهر مختلف كشور، 500 هزار تن از فصل شيدايي ديدن كرده بودند و همين آمار نشان‌ از استقبال بي‌نظير تهراني‌ها دارد. البته به دلیل کمبود امکانات رفاهی، ‌امکان پذیرایی مناسب از تمامی بینندگان وجود نداشت و به همین دلیل از تماشاگران فصل شیدایی که این کمبودها را تحمل کردند، پوزش می‌طلبم.

مدير مركز هنرهاي نمايشي انقلاب اسلامي كه فصل شيدايي را در ماه رمضان با حمایت سازمان فرهنگي ـ هنري اوج و مشارکت سپاه ناحيه جماران در تهران به روي صحنه برد، ادامه داد: بي‌شك و بدون همكاري دوستانمان در مراكز فرهنگي و نظامي تهران، اجراي اين نمايش امكانپذير نبود. دلسوزي‌هاي آقايان احسان محمدحسني و سرهنگ سالم در سازمان فرهنگي ـ هنري اوج و سپاه جماران، سبب شد تا كارگردان و عوامل فصل شيدايي به مدت 22 شب، نمايش را در بهترين حالت ممكن به روي صحنه ببرند.

وي همچنين ضمن قدرداني از تلاش‌هاي شبانه‌روزي عوامل نمايش فصل شيدايي، تأكيد كرد: ايمان و اعتقاد به ثمره و نتايج كار سبب شد تا سعيد اسماعيلي، كارگردان نمايش با همكاري همكاران حرفه‌اي و كاربلد خود، نماشيي جذاب را مقابل مخاطبان تهراني به روي صحنه ببرد.

كوهفر همچنين در سخناني از سربازان وظيفه‌اي كه به عنوان هنرور در فصل شيدايي به ايفاي نقش پرداختند تشكر كرد و بابت سختي‌هاي اجراي نمايش از اين هنروران عذرخواهي كرد.

مدير مركز هنرهاي نمايشي انقلاب اسلامي در پايان سخنان خود ضمن قدرداني از حمايت‌هاي مسئولاني كه با حضور در محل اجراي نمايش فصل شيدايي اين نمايش را از نزديك تماشا كردند،‌ اقدام رسانه‌هاي تصويري، مكتوب و مجازي در معرفي فصل شيدايي به مخاطبان را ستود.

نمایش بزرگ، میدانی و چندرسانه‌ای «فصل شیدایی» که در شب‌های ماه مبارک رمضان، پذیرای بیش از 8 هزار نفر از شهروندان تهرانی بود، به کارگردانی سعید اسماعیلی و روایت رسالت بوذری، تاریخ را با محوریت توسل به اهل بیت(ع) از هبوط حضرت آدم(ع) تا ظهور حضرت حجت (عج) مرور می‌ کند.

این نمایش، از سوی مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی (مهنا) و با حمایت سازمان هنری ـ رسانه‌ای اوج تهیه شده و در اجرای آن در تهران، ناحیه مقاومت بسیج جماران نیز مشارکت داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس