تعداد 40 تن از جانبازان دفاع مقدس عضو انجمن جانبازان نخاعي، شب گذشته سه‌شنبه 23 تير از نزديك به تماشاي نمايش بزرگ و چندرسانه‌اي فصل شيدايي نشستند.

به گزارش گروه فرهنگی مشرق، انجمن جانبازان نخاعي به دعوت از مجريان و حاميان اجراي نمايش فصل شيدايي اين نمايش را از نزديك تماشا كردند.

بنا بر اعلام اين خبر، 40 جانباز قطع نخاع اين انجمن كه ساكن شهرك شاهد تهرانپارس هستند، با استفاده از اتوبوس‌هاي ويژه جانبازان شهرداري تهران، در محل اين نمايش واقع در كيلومتر 2 جاده لشگرك، حضور يافتند.

پس از اتمام نمايش، عليرضا كوهفر، مدير مركز هنرهاي نمايشي انقلاب اسلامي كه فصل شيدايي را در شب‌هاي ماه رمضان در تهران به روي صحنه برده است، ميان اين جانبازان حاضر شد و از حضور آنان در محل اجراي فصل شيدايي سپاسگذاري كرد.

مدير مركز هنرهاي نمايشي انقلاب اسلامي  حضور این جانبازان را مایه دلگرمی افرادی دانست که در نمایش فصل شیدایی به دنبال نشان دادن جانبازی ها و ایثارگری های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس هستند.

برخي از جانبازان 70 درصد ساكن شهرك شاهد تهرانپارس هم ضمن تقدير از عوامل نمايش فصل شيدايي، اين نمايش را حاوي ارزش‌هاي ديني و فرهنگي ايران اسلامي دانستند كه به دنبال انتقال آرمان‌هاي انقلاب اسلام ناب است.

از ابتدای اجرای این نمایش بزرگ در تهران تا کنون، کارگردانان، چهره‌های فرهنگی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان لشکری و کشوری، در کنار هزاران نفر از مخاطبان فصل شیدایی به تماشای این نمایش میدانی و چندرسانه‌ای نشسته‌اند.

رييس فرهنگسراي رسانه: فصل شيدايي يك رسانه كامل است

مديرعامل مؤسسه تصوير شهر و رييس فرهنگسراي رسانه پس از تماشاي نمايش فصل شيدايي، اين نمايش را رسانه‌اي دانست كه نوآورانه و خلاق، طراحي و اجرا شده است.

وي همچنين گفت: فصل شيدايي در حقيقت رسانه بي‌نظيري است و اثبات اين مدعا هم استقبال پرتعداد مخاطبان از آن است.

احمدي تأكيد كرد: در زمانه‌اي كه گاهي براي كشاندن 100 مخاطب به سالن تئاتر در دستگاه‌هاي عريض و طويل فرهنگي با مشكل مواجه هستيم؛ چند هزار جمعيت مسافتي طولاني را طي مي‌كنند تا فصل شيدايي را ببينند و با صحنه‌هاي مختلف آن ارتباط قوي مي‌گيرند؛ همين بزرگ‌ترين موفقيت براي عوامل نمايش است.

مديرعامل مؤسسه تصوير شهر ادامه داد: فصل شيدايي را نه تنها به عنوان يك نمايش؛ بلكه بايد به عنوان يك رسانه‌اي كه هدف و مقصدي والا دارد، معرفي كرد. در حقيقت يك چندرسانه‌اي و تركيبي از چند هنر است كه به نظرم علاوه بر تلاش عوامل مختلف، شامل نظر و لطف اهل بيت (ع) قرار گرفته است.

احمدي با بيان اينكه فصل شيدايي زنجيره‌اي از روايت‌ها و صحنه‌هاست كه در كنار هم معنا پيدا مي‌كند، گفت: با اين حال انسان‌ها تعلق خاطر به برخي از روايت‌هاي فصل شيدايي دارند؛ مثلاً صحنه‌هاي «احراق باب» و خرابه شام براي خود من خيلي تأثيرگذار بود.

از ابتدای اجرای این نمایش بزرگ در تهران تا کنون، کارگردانان، چهره‌های فرهنگی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان لشکری و کشوری، در کنار هزاران نفر از مخاطبان فصل شیدایی به تماشای این نمایش میدانی و چندرسانه‌ای نشسته‌اند.

نمایش بزرگ، میدانی و چندرسانه‌ای «فصل شیدایی»  که در شب‌های ماه مبارک رمضان، پذیرای بیش از 8 هزار نفر از شهروندان تهرانی است به کارگردانی سعید اسماعیلی و روایت رسالت بوذری، تاریخ را با محوریت توسل به اهل بیت(ع) از هبوط حضرت آدم(ع) تا ظهور حضرت حجت (عج) مرور می‌کند.

فصل شیدایی، پیش‌تر در 6 شهر کشور اجرا شده که در استان یزد، رکورد 14 هزار تماشاگر در یک شب را به نام خود ثبت کرده است.

«فصل شیدایی» که تا پنجشنبه شب(25 تیرماه/29 رمضان) در انتهای بزرگراه ارتش، کیلومتر 2 جاده لشگرک ادامه دارد، از سوی مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی (مهنا) و با حمایت سازمان هنری ـ رسانه‌ای اوج تهیه شده و در اجرای آن، ناحیه مقاومت بسیج جماران مشارکت داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس