نمايش «پايكوبان» يا «همه جاي ايران سراي من است» در حالي با سرپرستي فرزانه كابلي روي صحنه می رود كه سال‌هاست نه در پرده سينما و نه در قاب تلويزيون ديده نشده است.

به گزارش مشرق، نمايش «پايكوبان» (نمايش حركات موزون) با كارگرداني فرازنه كابلي در تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد.

گذشته از اوضاع ناله‌انگيز هنرمندان اصلي و اصيل تئاتر چند وقتي است كه عده‌اي با اضافه كردن قيد آهنگين، حركات موزون، حركات فولكلوريك و... لفظ نمايش، بدون كمترين مزاحمتي رسماً اقدام به نمايش و حتي آموزش رقص مي‌كنند. تازه‌ترين نمونه در اين رابطه مربوط به نمايش «پايكوبان» به كارگرداني فرزانه كابلي است.

نمايش «پايكوبان» يا «همه جاي ايران سراي من است» در حالي با سرپرستي فرزانه كابلي روي صحنه می رود كه سال‌هاست نه در پرده سينما و نه در قاب تلويزيون ديده نشده است. كابلي به‌رغم عدم حضورش در سينما و تلويزيون در طول سال‌هاي گذشته هر جا خبري از رقص در نمايش‌ها منتشر شده، سهم قابل‌توجهي را به خود اختصاص داده است. اين رقص‌آموز نمايشي اين بار هم تالار وحدت را براي گردهمايي برگزيده است تا ميزانسن‌هاي موزون خود را به اجرا درآورد، نمايشي كه در اين روزهاي بد اقتصادي بهاي سنگيني را نيز طلب مي‌كند و قيمت بليت آن از 30 تا 100 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

كابلي كه سابقه طولاني در زمينه حركات موزون دارد پيش از اين هم آموزش كلاس‌هاي رقص او در قالب لوح فشرده منتشر شده است. كابلي در حالي به كادرسازي، آموزش و تربيت رقاصه‌هاي ديگر اذعان مي‌كند كه مسئولان تئاتر به خصوص مسئولان تالار وحدت و بنياد رودكي كه ميزبان اين رقاصي نمايشگونه هستند، پاسخگوي سؤالات و پيگيري‌هاي رسانه‌ها نيستند. از جمله بهرام جمالي، مدير‌عامل بنياد رودكي در اين خصوص مي‌گويد: من اطلاعاتي در مورد اين نمايش ندارم. سالن تالار وحدت رئيس و كارشناس دارد و شما نمي‌توانيد مستقيم با مديرعامل تماس بگيريد.

ضمن اينكه مجوز نمايش «پايكوبان» را مركز هنر‌هاي نمايشي صادر كرده و اين نمايش تحت عنوان حركات آينه نمايشي مجوز گرفته است! به‌رغم آنكه بهرام جمالي، مديرعامل بنياد رودكي اظهار داشت رضا دادويي پاسخگوي اجراي اين نمايش است، اما دادويي با اعلام اينكه من هيچ اطلاعي از اين نمايش ندارم و تاكنون هم نامش به گوشم نخورده است، مي‌افزايد: من صحبتي راجع به اين نمايش ندارم. نكته حائز اهميت ديگر در رابطه با اين نمايش اينكه «مهشاد مخبري»، نماينده انتشارات ضدانقلابي «ناكجا» و نيز يكي از افرادي است كه چندي پيش با حضور در خيابان‌هاي فرانسه از اقدام موهن مجله «شارلي ابدو» كه به ساحت مقدس پيامبر اسلام(ص) توهين كرد، حمايت كرده بود، مهمان ويژه آن است.


منبع: روزنامه جوان


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس