کد خبر 442290
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱

۱۴۵ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی ۲ روز برپایی نمایشگاه قاب سرخ از این نمایشگاه بازدید کردند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، 145 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در طی 2 روز برپایی نمایشگاه قاب سرخ از این نمایشگاه بازدید کردند و 55 نفر از آنان از جمله دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با نمایشگاه قاب سرخ در دفتر یادبود این نمایشگاه تحریر کردند.

نمایشگاه «قاب سرخ» که مجموعه‌ای از عکس‌های منتخب گلزارهای شهداست صبح روز یکشنبه 21 تیرماه 94 با حضور دکتر علی لاریجانی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی، نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از نمایندگان مجلس و معاونان و مدیران بنیاد در محل مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

دکتر لاریجانی در مراسم افتتاح این نمایشگاه از حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران برای این ابتکار سپاسگزاری کرد و در دفتر یادبود این نمایشگاه متنی را به این شرح نوشت: نمایشگاه قاب سرخ که بنیاد محترم شهید و امور ایثارگران مبتکر آن بودند حاوی الهامات ارزشمند معنوی برای جامعه خواهد بود از همت و روشن‌بینی عزیزان و دست‌اندرکاران سپاسگزارم.

اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی نیز در بخشی از متن خود در دفتر یادبود نمایشگاه آورده است: امروز بازدیدی به همراه ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران از نمایشگاه عکس جشنواره قاب سرخ به عمل آمد و جای قدردانی و تشکر از همه دست اندرکاران حوزه فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

همچنین احمد بخشایش اردستانی نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دفتر این نمایشگاه نوشت: از نمایشگاه قاب سرخ بازدید نمودم. خداوند به دست اندرکاران این نمایشگاه خیر و برکت عنایت فرماید که یاد و خاطره شهدا را زنده می دارند تا آن ها الگو و سرمشق برای ما باشند. از بنیاد شهید و امور ایثارگران و دست اندرکاران این نمایشگاه کمال امتنان و تشکر را دارم.

محمد صالح جوکار نماینده مردم شهرستان های یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی نیز در دفتر یادبود «قاب سرخ» اینگونه نوشت: نمایشگاه قاب سرخ مظهر و نماد ایثار و ایثارگری جامعه اسلامی و تلفیق فرهنگ جهاد و شهادت با فرهنگ عمومی جامعه است. از خلاقیت و ابتکار عمل عزیزان قدردانی می شود.

علیرضا محجوب نماینده مردم تهران نیز در متنی برای این نمایشگاه نوشت: بهترین نمایشگاه انقلاب اسلامی خانواده های معظم شهدا محسوب می شوند، درود خدا بر آنان باد. امیدوارم در انتخاب چهره و عکس ها همان قدری که از نظر فنی عکس ها شاهکار عکاسی تلقی می شدند، دقت گردد. شهدای ما با لبی خندان به دیدار یار رفتند ان شاءالله وجهه و صورت پرابهت پدران، برادران، مادران و همسران شهید نیز چنین باشد. از زحمت همه دست اندرکاران و تلاش آنان تقدیر می کنم.

روح الله عباسپور نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی نیز در دفتر یادبود نمایشگاه قاب سرخ نوشت: اول صبح روز 21 تیر وقتی وارد مجلس شدم، قبل از ورود به صحن مجلس، تصاویر زیبای مادران در کنار فرزندان شهیدشان توجه ما را جلب کرد. بسیار گریه کردم و به حال خود افسوس خوردم و فکر کردم که شهدا چه عظمتی دارند که اذان عشق را بر مناره خون سرودند و بر بال سپید فلک نشستند و به سوی حضرت دوست اوج گرفتند و نزد او «عن ربهم یرزقون» شدند.

اسامی تعدادی دیگر از نمایندگان که دست نوشته های آنان در دفتر یادبود نمایشگاه قاب سرخ موجود است به شرح زیر است: حسین گروسی نماینده مردم شهریار و رییس فراکسیون شاهد مجلس، رسول خضری نماینده مردم سردشت و پیرانشهر، عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان، حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان، سید هادی حسینی نماینده مردم قائمشهر، حسینعلی حاجی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار، سیدمحمدحسین میرمحمدی نماینده مردم گلپایگان و خوانسار و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران، هدایت میرمرادزهی نماینده مردم سراوان، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود، غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا، قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد، حجت‌الاسلام سید محمدعلی موسوی نماینده مردم خدابنده، نادر قاضی پور نماینده ارومیه، موید حسینی صدر نماینده مردم خوی و چایپاره، داود محمدی نماینده آبیک، غلامحسین شیری علی‌آبادی نماینده هشتپر، علیرضا سلیمی نماینده محلات، محمدابراهیم محبی نماینده سنقر و کلیایی، لاله افتخاری نماینده تهران، ناصر سودانی نماینده اهوار، سیدباقر حسینی نماینده سیستان، حمیدرضا خصوصی ثانی نماینده صومعه سرا، علی‌نعمت چاردولی نماینده مردم شریف ملایر، محمد اسماعیل نیا نماینده کاشمر و بردسکن، عبدالواحد فیاضی نماینده نور و محمودآباد، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده رشت، محسن صرامی نماینده خمینی شهر، محمد حسین قربانی نماینده آستانه اشرفیه، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده تبریز، سلیمان عباسی نماینده گنبدکاووس، محمدمهدی مفتح نماینده تویسرکان، موسی غضنفرآبادی نماینده بم، حجت اله سوری نماینده شهرستان های سلسله و دلفان و احمد علی مقیمی نماینده بهشهر.

محمد اسفندیاری دبیر جشنواره قاب سرخ نیز از برگزاری چهارمین نمایشگاه قاب سرخ در تاریخ 10 مرداد در مشهد مقدس خبر داد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس