بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد هفت اثر تازه را به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس رونمایی می‌کند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، علی شیبانی، معاون فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد به ایبنا گفت: کتاب‌های تازه‌ای از سوی این بنیاد در هفته دفاع مقدس منتشر و رونمایی می‌شود. این آثار از سوی انتشارات خط‌شکنان، وابسته به اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد منتشر خواهد شد.

وی از انتشار دو کتاب ویژه کودکان با عنوان‌‌های «باغ دعا» نوشته مریم کرمانیان و «دوربین بابا» نوشته محمدصادق خدایی خبر داد و افزود: این آثار در قالب شعر منتشر شده‌اند و فریبا میرجلیلی تصویرگری هر دو اثر را بر عهده داشته است.

معاون فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد با اشاره به انتشار کتابی در حوزه تاریخ تصویری با موضوع طبس گفت: «ماموریت شن‌ها» عنوان این کتاب است که در چاپ دوم به سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی منتشر می‌شود.  این کتاب تصاویری از واقعه طبس را به کوشش مشترک محمدرضا کلانتری سرچشمه و حامد صدیقی گردآوری کرده است. چاپ دوم این اثر در قطع خشتی کوچک، صفحات گلاسه و به بهای 80‌ هزار ریال منتشر می‌شود.

وی از کتابی به نام «رهبر دارالعباده» درباره خاطراتی از شهیدآیت‌الله صدوقی از شهیدان محراب به عنوان کتاب دیگر در دست چاپ یاد کرد و گفت: محمد‌علی جعفری خاطرات این شهید را از آثار دیگر گردآوری و خلاصه‌نویسی کرده است.

به گفته شیبانی، کتاب‌های «رهایی در هور»، خاطرات داستانی شهید سردار شهید ابراهیم جعفرزاده از فرماندهان تیپ الغدیر یزد، نوشته محمدعلی شمس‌الدینی، «میراث حماسه 2» با موضوع کارت پستال‌های دوران دفاع مقدس، از مجموعه تاریخ بصری و به کوشش محمدرضا کلانتری سرچشمه و کتابی با عنوان «چشم‌های آسمانی» درباره اطلاعات عملیات خاطرات سردار جواد کمالی، نوشته محمد معینی دیگر آثار در دست انتشار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد هستند.

وی در پایان اظهار کرد: آثار یاد شده تا هشتم مهرماه 1394 منتشر و در آیین پایانی جشنواره «انارستان زخم» رونمایی می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس