کد خبر 451057
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰

نگارخانه فرهنگسرای امام خمینی (ره) شهر زنجان به همت شورای فرهنگ عمومی کشور این روزها میزبان عکس‌هایی از بارگاه حضرت علی (ع) است تا آنچه از پشت لنز دوربین محمد خوشرو ثبت شده در قاب تصویر، در معرض دید شهروندان زنجانی قرار گیرد.

گروه فرهنگی مشرق- روز گذشته 17 مردادماه  نمایشگاه عکس محمد خوشرو  در نگارخانه فرهنگ‌سرای امام خمینی(ره) شهر زنجان در حالی افتتاح شد که وی در طی شش سال تلاش خود برای ثبت عکس از حرم مطهر حضرت امیر المومنین(ع) توانسته است صحنه‌هایی بی‌بدیل را از این حرم ثبت کند.
نمایشگاه عکس حرم مطهر حضرت علی (ع) به همت شورای فرهنگ عمومی کشور از شنبه 17 مردادماه به مدت یک هفته در محل نگارخانه فرهنگسرای امام خمینی(ره) برای بازدید عموم مردم دایر است.
محمد خوشرو صاحب این آثار، درباره عکس‌های به نمایش در آمده در این نمایشگاه گفت: این عکس‌ها منتخبی از آثار شش سال عکاسی در کشور عراق است و تلاش شده با استفاده از تکنیک‌های جدید و نوین در عکاسی چاپ؛ تا به جلب توجه مخاطبان بی‌انجامد و به ترغیب سایر هنرمندان به کار در این زمینه نیز کمک کند.
وی ضمن یاد آوری اهمیت ارائه یک اثر هنری در پس خلق آن نیز افزود: اگر یک اثر با بهترین تکنیک ارائه شود در صورت عدم توفیق در به نمایش گذاشتن مناسب و درست و تنها ۵۰ درصد به موفقیت رسیده است.
محمد خوشرو یکی از ارکان مهم و اساسی در فرهنگ‌سازی و ترویج استقبال از فعالیت‌های هنری به ویژه در زمینه‌های دینی و مذهبی را اطلاع‌رسانی دانست و ضمن تبریک روز خبرنگار به تمامی اصحاب رسانه اطلاع‌رسانی دقیق، درست و صادقانه را رسالت خبرنگاران در زمینه‌های هنری عنوان کرد.
محمد خوشرو ادامه داد: هر سلیقه‌ای قابل احترام است و تصمیم برای استقبال و بازدید از چنین نمایشگاه‌هایی با مردم است و باید با استفاده از فنون و تکنیک‌های جدید به جلب رضایت سلیقه‌های مختلف در جامعه پرداخته شود.
خوشرو با اشاره به اینکه فرصت عکاسی در حرم مطهر حضرت علی (ع) محدود بوده است افزود: انتخاب زوایای مناسب برای عکاسی در چندین سفر متعدد به نجف اشرف حاصل شد و تمامی عکس‌ها به صورت مستند گرفته شده است.

زنجان میزبان عکس‌های حرم علوی شد

وی ضمن یادآوری اینکه در جای جای حرم‌ها، صحن‌ها و بارگاه مطهر ائمه اطهار امضا و اثر هنر و معماری ایرانی دیده می‌شود افزود: در بسیاری از حوزه‌ها مانند ساخت مساجد، حوزه‌های علمیه و مراکز آموزشی در سراسر جهان و بلاد اسلامی تاثیر معماری اسلامی به وفور دیده می‌شود.
خوشرو ادامه داد: به دلیل ارادت و علاقه ویژه ایرانیان به ائمه اطهار همواره بهترین آثار، فنون و صنعت را در ساخت حرم‌ها و ضریح به کار بسته‌اند و در بسیاری از موارد نقش ایرانیان در مقام واقف و متولی نیز در ساخت آثار تاریخی و مذهبی دیده می‌شود.
خوشرو با اشاره به اینکه بخشی از افتتاحیه جشنواره ملی رضوی در زنجان برگزار خواهد شد افزود: احتمال اینکه در حاشیه این افتتاحیه نمایشگاه عکسی که حاصل عکاسی در حرم مطهر امام رضا (ع) است نیز برگزار شود وجود دارد.
زنجان پایتخت شور و شعور حسینی
ناصر مقدم مدیرکل اداره ارشاد استان زنجان نیز در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه گفت: اداره کل در تلاش است به رشته‌های هنر نگاه تک بعدی نشود.
مقدم ادامه داد: با توجه به شهرت استان زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی در کشور سعی در گسترش فعالیت‌ها در حوزه ائمه اطهار و گسترش معنویت در بین مردم داریم و برنامه‌هایی بدیع، نو و جذابی در این زمینه توسط اداره ارشاد استان تنظیم شده است که این نمایشگاه یکی از آن نمونه‌هاست.
مقدم با اشاره به اینکه این نوع نمایشگاه‌ها می‌تواند نگاه‌ها را به سمت استان زنجان جلب کند افزود: استان زنجان در صدد استفاده از ظرفیت‌های موجود به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی است.
وی ضمن یاد آوری اینکه سال گذشته جشنواره زینب شکوه شکیبایی در سطح ملی برگزار ادامه داد: سال جاری نیز این جشنواره به صورت ملی در استان زنجان برگزار خواهد شد.
ناصر مقدم افزود: اداره ارشاد استان زنجان با توجه به مناسبت‌های دینی و مذهبی در طول سال اداره ارشاد ضمن برگزاری شب شعرها، مسابقات، جشنواره‌ها و سوگوارها چه در سطح ملی و چه در سطح استانی درحال تلاش است تا تک بعدی به هنر نگاه نشود و در تمام ابعاد و رشته‌های هنری با تنوع بخشیدن به برنامه ها پاسخگوی سلایق مختلف باشد تا موجب ترویج و اعتلای فرهنگ و هنر و معنویت در بین مردم شود.
گفتنی است، این نمایشگاه پس از استان زنجان هفته آینده در  همدان برگزار خواهد شد. نمایشگاه عكس‌هاى حرم علوى نیمه آبان در جوار حرم مطهر رضوى، دهه پایانى بهمن ماه در جوار بارگاه بانوى كرامت، حضرت فاطمه معصومه در قم و ١٦ تا ٢٠ اسفند با ارائه در استان كهكیلویه و بویراحمد به این سفر خاتمه مى‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس