وی سومین فرزند خانواده بود. بهمن، تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در زادگاهش گذراند و تا سال چهارم دبیرستان - که منتهی به شهادتش شد - ادامه تحصیل داد.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - شهید بهمن موروثی در سال ۱۳۴۲ش در خانواده‌ای مذهبی و کشاورز در روستای درگاه از توابع شهرستان آستانه اشرفیه دیده به جهان هستی گشود.
 
وی سومین فرزند خانواده بود. بهمن، تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در زادگاهش گذراند و تا سال چهارم دبیرستان - که منتهی به شهادتش شد - ادامه تحصیل داد.
 
این شهید گران‌قدر، هم‌گام با اوج‌گیری مبارزات مردمی در جریان پیروزی انقلاب اسلامی، در محل زندگی خود به فعالیت انقلابی پرداخت. بهمن پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، به‌دنبال تشکیل انجمن اسلامی محل به‌عنوان مسئول روابط عمومی، به فعالیت در امور تربیتی و فرهنگی جوانان و نوجوانان هم‌سن و سالش پرداخت. به‌واسطه تلاش‌های خستگی‌ناپذیر این شهید والامقام، تنی چند از شاگردانش، پس از شهادت وی عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شدند که تعدادی از ایشان، به درجه رفیع شهادت رسیدند و عده‌ای دیگر، از جمله جانبازان و آزادگان سرفراز میهن اسلامی به‌شمار می‌روند.
 
برخی شاگردان شهید موروثی نیز در سطوح مختلف علمی و اجتماعی دارای مسئولیت می‌باشند. این شهید بزرگوار، جزو اولین رزمندگانی بود که به‌طور داوطلبانه از شهرستان آستانه اشرفیه به عرصه پیکار با دشمن بعثی اعزام شد.
 
آخرین مسئولیت بهمن موروثی پیش از شهادتش، فرماندهی ستاد ناحیه مقاومت دهشال آستانه اشرفیه بود. این بسیجی خستگی‌نا‌پذیر، سرانجام در تاریخ شانزدهم آذرماه سال ۱۳۶۱ هجری شمسی در سن نوزده سالگی در منطقه زبیدات به فیض عظمای شهادت نائل آمد و عاشورائی گشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس