شب گذشته و در مراسم شب خاطره دفاع مقدس که در محل سالن گلشن بجنورد برگزار شد از کتاب های «شوق عملیات» و «قفس عشق» که با تلاش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به چاپ رسیدند رو نمایی شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق؛ شب گذشته و در مراسم شب خاطره «شب های بی قراری» از کتاب های «قفس عشق» که شامل خاطرات آزاده جانباز هادی کوشکی است و «شوق عملیات» که تاریخ شفاهی و خاطرات محمد صفری (از فرماندهان دوران دفاع مقدس) رونمایی شد.

کتاب قفس عشق خاطرات آزاده جانباز هادی کوشکی است که در سه فصل به نگارش در آمده است که در فصل اول خاطرات از کودکی تا اعزام به جبهه فصل دوم از نحوه اعزام تا اسارت و در فصل سوم به نحوه آزادی این آزاده سر افراز پرداخته شده است. در بخشی  از این کتاب می خوانیم: «اتوبوس پس از طی مسافتی کوتاه ایستاد، پیاده شدیم و به سجده افتادیم دوست نداشتیم سر از سجده برداریم. احساس کردم دستهایی شانه هایم را گرفته و مرا از روی خاک بلند می کند و آن دست های خسته  حاج آقا محمدی روحانی قفس عشق بود که مرا به بلند شدن دعوت می کرد ... !»

کتاب شوق عملیات که خاطرات پیشکسوت و از فرماندهان دوران دفاع مقدس محمد صفری است که به شیوه تاریخ شفاهی در 16 فصل به نگارش در آمده است و  در فصل های مختلف ان از کودکی تا اعزام به جبهه و عملیات های مهمی که محمد صفری در آنها شرکت داشته است به رشته تحریر در آمده است. در بخشی از این کتاب می خوانیم: « یکی از دوستان شهید غلامرضا -عباس سرشته- می گفت: «شب قبل از عملیات بچه های مخابرات گردان داخل چادر دور هم نشسته بودیم و صحبت از عملیات آینده شد. یکی از دوستان گفت: چقدر خوب است که درعملیات آینده کسی از جمع ما شهید نشود و همه باز کنار هم باشیم، اما غلامرضا نگاهی به جمع انداخت و با متانت گفت : پس آنهایی که عاشق شهادت هستند، چه کنند ؟».»

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس