مراسم هفتمین روز خاکسپاری شهید تازه تفحص شده خیبری، «شهید محمد علی‌بمانی»، همزمان با بیست و ششمین روز از ماه مبارک رمضان در قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مراسم هفتمین روز خاکسپاری شهید تازه تفحص شده خیبری، «شهید محمد علی‌بمانی»، همزمان با بیست و ششمین روز از ماه مبارک رمضان در قزوین برگزار می‌شود.

این مراسم روز دوشنبه بیست و دوم تیر ماه سال جاری از ساعت 17 تا 18:30 در مسجد شیشه‌گرها واقع در خیابان بوعلی غربی، چهارراه نظام وفا برگزار خواهد شد.

پیکر مطهر «شهید محمد علی‌بمانی» یکی از 270 شهید تازه تفحص شده است که متولد قزوین بوده و از آنجا به جبهه اعزام شده است. شهید محمد علی‌بمانی، سوم شهریور 1329 در شهر قزوین به دنیا آمد و تا پایان دوره ابتدایی درس خواند، کارگر کارخانه بود، ازدواج کرد و صاحب دو دختر شد. این شهید بزرگوار از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و هفتم اسفند ماه 1362 در جزیره مجنون و در عملیات خیبر به شهادت رسید. اما اثری از پیکرش به دست نیامد و از همان سال در شمار شهدای مفقود الجسد جای گرفت. پیکر مطهر این شهید والامقام بعد از گذشت 32 سال توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف شد.

پیکر مطهر این شهید روز سه‌شنبه 16 تیرماه 94 وارد قزوین شد و در میدان مینودر مورد استقبال خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مردم و مسئولان استانی قرار گرفت. همچنین روز چهارشنبه 17 تیرماه 94 مصادف با 21 رمضان و سالروز شهادت امام علی(ع) بعد از گذشت 32 سال از شهادتش از بقعه چهار انبیاء(ع) به سمت گلزار شهدای قزوین روی دستان مردم تشییع شده و گلزار شهدا به خاک سپرده شد.

همسر شهید بمانی در گفت‌وگویی با تسنیم به خصوصیات اخلاقی این شهید بزرگوار اشاره کرد و گفت: شهید علی‌بمانی در خانه بسیار خوش رفتار بود و به‌همین دلیل با رفتن او، جای خالیش را بسیار احساس می‌کردیم؛ تا جایی که با رفتن محمد به جبهه، من بسیار بی‌تاب شدم و برای درمان این بی‌تابی‌ها به دکتر مراجعه کردم. ندا نیز بهانه پدر را زیاد می‌گرفت و در دورانی که محمد در جبهه‌ها بود، او را صدا می‌زد و دلش برای پدرش تنگ می‌شد. آن شهید مومن و باخدا بود و همواره در ارتباط با دیگران سر به زیر رفتار می‎کرد و هیچگاه نماز شب را ترک نمی‌کرد. نماز شب خواندن شهید بمانی حس عجیبی را به من منتقل می‌کرد و به اندازه‌ای با نماز عجین می‌شد که من نیز با دیدن آن، نماز شب را برپا می‌کردم.

چندی پیش پیکر مطهر 270 شهید دفاع مقدس، که طی عملیات اخیر تفحص کشف شده‌اند از طریق مرز شلمچه وارد کشور شدند. این شهدا با تلاش کمیته جستجوی مفقودین در عملیات تفحص در جنوب عراق فاو، ابوفلوس، شلمچه، مجنون و زبیدات کشف شدند. پیکر 175 شهید از این 270 شهید تازه تفحص شده، جمعی از غواصان شهید عملیات کربلای4 بودند که با دستان بسته در یک گور دسته‌جمعی منطقه ابوفلوس کشف شدند. پیکر مطهر این شهدا در 26 خرداد ماه با استقبال بی‌نظیر مردم تشییع شد. این مراسم تشییع بیش از 5 ساعت به طول انجامید.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس