باغ موزه دفاع مقدس شب گذشته میزبان افرادی بود که آمده بودند تا ضمن دیدن فیلم "رستاخیز"، شاهد تجلیل از هنرمندان راوی نهضت امام حسین (ع) نیز باشند.


گروه فرهنگی مشرق: آیین افتتاحیه فیلم «رستاخیز» تازه‌ترین ساخته احمدرضا درویش با تجلیل از هنرمندان فعال راوی نهضت امام حسین (ع) در عرصه های مختلف هنری در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد و محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری که پخش فیلم را برعهده دارد در سخنانی از منتقدان فیلم خواست صبوری کرده و پس از دیدن نسخه جدید اثر درباره آن قضاوت کنند.
 
 
 
در این مراسم که ساعت 18:30 در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد ابتدا فیلم «رستاخیز» به مدت 127 دقیقه نمایش داده شد و در ادامه محسن مومنی‌شریف رییس حوزه هنری روی سن حاضر شده و به ایراد سخنرانی پرداخت.
 
  رئیس حوزه هنری: جرات ساخت فیلم های دینی را از فیلمسازان نگیریم
 
مومنی‌شریف رستاخیز را بیانگر بلوغ سینمای ایران دانست و گفت: گفت: فیلم سینمایی «رستاخیز» مبین بلوغ و رشد سینمای ایران است و از این جهت باید به سینمای ایران تبریک گفت و من به آقای درویش کارگردان خوب این اثر خسته نباشید می گویم.
 
 
 
وی ادامه داد: فیلم «رستاخیز» در شرایطی نمایش داده می شود که جهان اسلام را درگیر خشونت و جنگ کرده اند و حقیقت اسلام ناب محمدی در میان هیاهوی این جنگ ها کمرنگ شده است. در چنین شرایطی فیلم «رستاخیز» به خوبی به ریشه ها پرداخته است و به شخصه به احمدرضا درویش تبریک می گویم و امیدوارم حاصل زحمات این فیلمساز شاخص در عرصه انقلاب و دفاع مقدس مورد رضایت حضرت رسول اکرم(ص) و اثمه اطهار قرار گیرد

 
 رئیس حوزه هنری: جرات ساخت فیلم های دینی را از فیلمسازان نگیریم
 

مومنی شریف متذکر شد: مردم ایران از جمله ارادتمندان سید الشهدا (ع) هستند و این فیلم بیانگر بخشی از این ارادت به ساحت مقدس امام حسین(ع) و یاران ایشان است. خوشحالم که علاوه بر مردم ایران، مسلمانان دیگر در جهان اسلام و به ویژه کشورهای همسایه این فیلم را می بینند.
 
 
 
وی افزود: سینمای ایران در دنیا و به ویژه در جهان اسلام با فیلم های تاریخی و مذهبی شناخته شده است و اگر امروز فیلم سید الشهدا (ع) توسط سینمای ایران ساخته نمی شد استکبار جهانی کارهایی می کرد تا ایران را به انفعال بکشاند.
 
 
 
این مدیر فرهنگی با اشاره به حواشی ایجاد شده در چند روز اخیر برای فیلم سینمایی «رستاخیز» گفت: دلم نمی خواهد در این مراسم از حواشی ایجاد شده برای این فیلم سخن بگویم اما این روزها مسائلی مطرح می شود که نیاز به روشنگری دارد و باید برخی از نکات را بیان کرد
 
 رئیس حوزه هنری: جرات ساخت فیلم های دینی را از فیلمسازان نگیریم
 

رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: اغلب نکاتی که مورد اعتراض منتقدان قرار گرفته و باعث ایجاد حواشی برای این فیلم شده است، مربوط به نسخه اولیه فیلم «رستاخیز» که دو سال پیش در جشنواره فجر به نمایش درآمد، است. پس از حضور فیلم در جشنواره فیلم فجر و دریافت برخی نظرات و پیشنهادها، احمدرضا درویش 40 دقیقه از فیلم را کم کرد که به نظر من حذف بخش هایی از فیلم به آن لطمه زده است.
 
 
 
مومنی شریف یادآور شد: کم کردن 40 دقیقه از یک فیلم کار ساده ای نیست. سینماگران می دانند که حتی حذف یک دقیقه از فیلمشان هم کار سختی است چه برسد به 40 دقیقه از آن. این 40 دقیقه شاید نتیجه زحمت 2 سال گروه بوده است.
 
 
 
این فعال فرهنگی تاکید کرد: امیدوارم ایراردهایی که به ساخت فیلم های مذهبی گرفته می شود موجب نشود از این پس سینمای ایران جرات ساخت فیلم های دینی - تاریخی را نداشته باشد و سینما بیشتر به سمت ساخت فیلم با موضوع مثلث های عشقی و ... برود.
 
 
 
وی در پایان گفت: معتقدم در شرایط کنونی سینما باید واقع بین باشیم و گمان می کنم آن دسته از منتقدان «رستاخیز» اگر نسخه جدید را ببینند راضی خواهند شد.
 
 
 
با پایان صحبت های مومنی، کامران ملکی مجری مراسم از حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد حمزه زاده مدیرعامل سازمان سینمایی سوره، حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی دعوت کرد با حضور روی سن از هنرمندان راوی نهضت امام حسین (ع) تجلیل کنند.
 
 
 
شهرام اسدی کارگردان فیلم های «شب واقعه» و «روز واقعه»، داود فتحعلی بیگی پژوهشگر عرصه تعزیه و نمایش های آیینی - سنتی ، کرمعلی شیرازی خوشنویس و راوی نهضت امام حسین (ع) درعرصه هنرهای تجسمی، محمدرضا سنگری نویسنده در حوزه ادبیات عاشورایی، حسین فدایی حسین نویسنده و کارگردان نمایش های عاشورایی در حوزه هنرهای نمایشی و احمدرضا درویش کارگردان فیلم «رستاخیز» مورد تقدیر قرار گرفتند.
 
 
 علاوه بر محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، محمد حمزه زاده مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی سوره، برزین ضرغامی رییس نمایشگاه قرآن و جمعی از مدیران سینمایی چون حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، فرید فرخنده کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوان و محمد طباطبایی نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مهمان مراسم بودند.
 
 
 همچنین برخی از عوامل «رستاخیز» مانند حسین جعفریان مدیر فیلمبرداری،علیرضا برازنده فیلمبردار، مجید میرفخرایی طراح صحنه و لباس و جمعی از بازیگران این فیلم چون بابک حمیدیان، مهتاب کرامتی، فرهاد قائمیان، آرش آصفی و ... در مراسم افتتاحیه فیلم سینمایی «رستاخیز» حضور داشتند



مجید احمدی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    موافقم
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    درست
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    با این توجیح نباید هر محتوایی وارد فیلم های مذهبی مون بشه
  • دانشجو ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    واقعا از نظر فنی فیلم قوی است
  • مریم ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    این همه هزینه که میکنین خب دقت و نظارتتون رو بیشتر کنین که نیاز نباشه این همه سکانس رو حذف کنید
  • ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    کاش این ایرادات رو نداشت
  • مهدی ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    ب ت ما بچه نیستیم فیلمی می مانند رستاخیز تاریخ شیعه را تحریفانه منعکس کرده و حرمت اشخاص مقدس را نگه نداشته است. شما فیلمت را مطابق با تاریخ شیعه بساز و با تاریخ دانان شیعه که متخصصین این کار هستند هماهنگی کنین اونوقت ما خاک پایتان را سرمه چشممان می کنیم، ماحاضریم برای شخصیت های مذهبی مان جانمان را فدا کنیم باز شما می خواهید تلویحا از فیلم رستاخیز دفاع کنی. لطفا این پست رو بگذارید.
  • ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    جناب مسئول دارید با بیت المال مسلمین ارتزاق می کنید پس باید جرات تحریف تاریخ اسلام را حتما و حتما بگیرید!!! مفهومه؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس