مومنی خاطرنشان کرد: نگران هستیم که این جو ها موجب نشود که هنرمندان ما جرات نکنند که سراغ این موضوعات بروند و دوباره شاهد باشیم که سینما به سراغ سوژه های عشق های مثلثی و عروسی و ... برود.

 به گزارش مشرق، محسن مومنی رئیس حوزه هنری بعد از اکران فیلم رستاخیز به روی صحنه آمد و در سخنانی گفت: خوش به حال این دوستان که علاقه و ذوق خود را با امام حسین (ع) و عاشورا گره زدند. انشاء الله هر هنری که اینگونه باشد ماندگار خواهد بود. از این فرصت استفاده کرده و به سینمای کشور به خاطر تولید و تولد فیلم "رستاخیز" تبریک عرض می کنم.
 
وی افزود: این فیلم در حقیقت بیانگر نبوغ و رشد سینمای ایران است که سراغ این دست موضوعات می رود و با این کیفیت بالا از عهده این موضوعات برمی آید. موضوع دیگر اینکه این فیلم در زمانی ساخته شده که دوباره بحث دو نوع اسلام در منطقه مطرح است. اسلامی که امام راحل ما از آن به عنوان اسلام ناب محمدی نام می بردند و اسلام اموی و یا به قول حضرت امام (ره) اسلام آمریکایی که فکر می کنم این فیلم بسیار خوب به این ریشه ها پرداخته است.
 
رئیس حوزه هنری ادامه داد: بیان این موضوع بهتر از این نمیشد که در قالب تاریخ و با بیان سینما آنها را مطرح کرد. به آقای درویش و همکاران او تبریک عرض می کنم. این فیلم حاصل زحمات آنهاست که در حدود 10 سال از آنها زمان گرفته است. امیدواریم که در قدم نخست مورد رضایت حضرت رسول اکرم (ص) قرار بگیرد و سپس مردم عزیز کشور نیز از دیدن آن لذت ببرند.
 
مومنی خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه برخی از کشورهای منطقه نیز این فیلم را خواهند دید. خوشبختانه کشورهای منطقه ما را و سینمای ایران را با فیلم های تاریخی پیرامون انبیاء (ع) و تاریخ اسلام می شناسند. از این جهت ما در دنیا به ویژه در چهان اسلام جایگاه بسیار خوبی پیدا کرده است. البته رقبای ما هم بیکار نیستند و اگر امروز این فیلم حضرت سیدالشهدا و واقعه عاشورا ساخته نمی شد حتما آنها کارهایی می کردند تا ما را به انفعال بکشانند.
 
وی اضافه کرد: برخی از این اتفاق هایی که در داخل کشور رخ می دهد نباید مانع از این شود که ما فرصت ها را از دست ندهیم. پیرامون رستاخیز حرف و حدیث هایی در این چند مدت زده شده بود مربوط به این موضوع می شده است که منتقدان بیشتر به نسخه اول این فیلم نگاه می کنند. البته با شنیدن این انتقادهای رستاخیز 40 دقیقه کوتاه شد.
 
رئیس حوزه هنری تصریح کرد: نکته دیگر اینکه نگران هستیم که این جو ها موجب نشود که هنرمندان ما جرات نکنند که سراغ این موضوعات بروند و دوباره شاهد باشیم که سینما به سراغ سوژه های عشق های مثلثی و عروسی و ... برود. به هرحال امیدوارم که منتقدان ما مقداری واقع بین باشند و این نسخه جدید فیلم "رستاخیز" را ببینند که اگر اینگونه شود آنها هم راضی خواهند بود.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    با سلام واقعا ایشان اینقدر خوش خیال هستند که فکر می کنند هنرمندان بعد از این فیلم دیگر سراغ ساخت فیلمهای عشق مثلثی و ... نمی روند؟ کافی است همین الان سری به سینماها و سری به پشت صحنه فیلمهای در حال تولید بزنند. مگر مشکل نگرش غربی برخی از هنرمندان با ساخت فیلمی که ایراد شرعی و تاریخی دارد حل می شود؟!!!!
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    "نگران هستیم که این جو ها موجب نشود که هنرمندان ما جرات نکنند که سراغ این موضوعات بروند" اين حرف فرار رو به جلوست. ميرباقري مختار را ساخت و دلها را با خود همراه كرد. موضوع سر اين هست كه در اين فيلم علاوه بر وجود تحريف هاي متعدد، ماجراي كربلا را در حد يك فيلم اكشن نزول داده است.
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    اگه نگران بودند واقعا با این هزینه ساخته نمی شد که حالا 40 دقیقه اش هم کوتاه بشه.برای هر دقیقه چقدر هزینه شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس