رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه نباید به گونه ای برخورد شود که هنرمندان جرأت حرکت به سمت سوژه‌های تاریخی و مذهبی را از دست بدهند، تصریح کرد: باید در هنگام ساخت آثار مذهبی، صاحبنظران و کارشناسان این عرصه در کنار سازندگان حضور داشته باشند و هنرمندان نیز به‌گونه‌ای عمل کنند که بهانه‌ای به دست بهانه جویان داده نشود.

به گزارش مشرق، احمد سالک کاشانی با بیان اینکه فیلم سینمایی «رستاخیز» با وجود اصلاحیه‌های انجام شده دیگر مشکلی برای اکران ندارد، گفت: مشکل اکران «رستاخیز» حل شده، اما رویکرد کلی باید بر این محور باشد که هنرمندان به نگارش فیلمنامه‌های مذهبی و فاخر که منجر به هدایت جامعه می‌شوند، تشویق شوند و بنابراین نباید به گونه ای برخورد شود که این قشر جرأت حرکت به سمت سو‍ژه‌های تاریخی و مذهبی را از دست بدهند.

در بحث‌های حاکمیتی فقط نظرات امام(ره) و مقام معظم رهبری مورد توجه است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایرادهایی فیلم «رستاخیز» اصلاح شده و برخی از صحنه‌های شبهه‌دار دیگر به نمایش نمی‌رسند، افزود: در بحث‌های حاکمیتی فقط و فقط نظرات امام(ره) و مقام معظم رهبری مورد توجه است اما در مورد مسائل غیرحکومتی می‌توان نظرات دیگر افراد هم شنید و بهتر است به نظرات متفاوت توجه شود چراکه ممکن است از بین مجموعه آرای مختلف، سخنان راه‌گشایی بیرون آید چراکه مردم و دستگاه‌ها به نظر مراجع تقلید احترام می‌گذارند.

وی با بیان اینکه هنرمندان می‌توانند علاوه بر رعایت تقدس‌ها، داستان‌های تاریخی و مذهبی را به زیبایی مطرح کنند، ادامه داد: فیلم‌های فاخر باید مباحث مهم را رعایت کنند چراکه معصومین در میان افکار عمومی از  تقدس خاصی برخوردار هستند.

ضرورت کسب مشاوره از کارشناسان خبره برای ساخت فیلم‌های مذهبی

سالک افزود: فیلم‌هایی که روایتگر تاریخ هستند، باید تحت نظارت کارشناسان خبره تولید شوند و نباید تنها به کتبی که دارای ضعف هستند رجوع کرد، چراکه تولید و پخش این فیلم‌های ارزشی در سطح جامعه آثار خود را باقی خواهد گذاشت و حتما باید با استناد به اسناد درجه یک این داستان‌ها روایت شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه با اصلاحاتی که بر فیلم «رستاخیز» صورت گرفت پاسخ مراجع تقلید و رهبری داده شد، گفت: بهتر است در هنگام ساخت آثار مذهبی، صاحبنظران و کارشناسان این عرصه در کنار آن‌ها حضور داشته باشند و مشاوره دهند؛ البته هنرمندان هم باید به‌گونه‌ای عمل کنند که بهانه‌ای به دست بهانه جویان ندهند.

بعد از اکران فیلم سینمایی «رستاخیز» به تهیه کنندگی و کارگردانی احمد رضا درویش در جشنواره بین المللی فیلم فجر سال گذشته که به حوادث و وقایع زمان حضرت سیدالشهدا(ع) و واقعه عاشورا می‌پردازد، اکران عمومی آن با اصلاح و حذف 40 دقیقه از صحنه‌های این فیلم از عید فطر امسال در تعدادی از سینماهای کشور آغاز می‌شود.
منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس