کد خبر 425960
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵

نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" خبر منتشر شده درباره سفر خالد مشعل رئیس این دفتر به عربستان را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، اسماعیل هنیه نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" گفت: خبر سفر خالد مشعل به ریاض صحت ندارد.

از سوی دیگر، اسامه حمدان مسئول مناسبات بین المللی حماس نیز این اخبار را تکذیب کرد.

وی در تماس تلفنی از بیروت ـ پایتخت لبنان ـ تصریح کرد: این اخبار بی پایه و اساس است.

برخی از رسانه‌های منطقه از سفر محرمانه خالد مشعل به ریاض خبر داده بودند.

هشدار حماس به رژیم صهیونیستی درباره محاصره غزه

 «اسماعیل رضوان» امروز یکشنبه طی اظهاراتی در مراسمی که جنبش های حماس و الاحرار و نیز صاحبان خانه های ویران شده در جنگ غزه در بندر این شهر برگزار کردند، گفت که ما امروز اینجا جمع شده ایم تا به جهانیان درد و رنج ساکنان غزه در سایه محاصره ظالمانه این منطقه که از 9 سال پیش بر آن تحمیل شده است، یادآوری کنیم.

وی با اشاره به وضعیت نابسامان بهداشت، وزارتخانه ها و شهرداری ها در نتیجه اتمام دارو و ممنوعیت واردات دارو برای بیماران خاص و نیز محرومیت هزاران دانشجو از تحصیل در دانشگاه های عربی و خارجی در نتیجه استمرار محاصره غزه، تاکید کرد که بر اساس آخرین گزارش بانک جهانی 80 درصد ساکنان نوار غزه با اتکا به کمک های اعطایی امرار معاش می کنند، 40 درصد زیر خط فقر بوده و بیکاری نیز به 43 درصد رسیده است.

رضوان همچنین رژیم صهیونیستی را مسئول عواقب استمرار محاصره ظالمانه بر غزه دانست و گفت که سازمان ملل و جامعه جهانی نیز به دلیل سکوت در برابر این محاصره مسئول هستند و ما خواستار تحرک این مجامع برای رفع محاصره غزه هستیم.

وی افزود: ما به همه آنهایی که در کمین نشسته اند می گوئیم که این محاصره هرگز ابهت ما را نخواهد شکست و رژیم اشغالگر مسئول پیامدهای ادامه محاصره است؛ یا باید محاصره غزه لغو شود و یا اینکه غزه به روی رژیم اشغالگر منفجر خواهد شد.

رژیم صهیونیستی گذرگاه های کرم ابو سالم و بیت حانون را بست

ارتش رژیم صهیونیستی دو گذرگاه واقع در بین نوار غزه و سرزمین اشغالی را به بهانه شلیک موشک از غزه به سمت سرزمین اشغالی، بست.

«افیخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که به دنبال شلیک موشک ها از نوار غزه به سمت اسرائیل، موشیه یعلون وزیر جنگ این رژیم تصمیم گرفت که دو گذرگاه کرم ابو سالم و بیت حانون بسته شود.

گذرگاه کرم ابو سالم برای نقل و انتقال کالا و بیت حانون نیز برای عبور و مرور افراد استفاده می شود.

این در حالی است که جنگنده های رژیم صهیونیستی بامداد امروز یکشنبه چندین موشک به پایگاه نظامی «فلسطین» وابسته به گردان های القسام در بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه شلیک کردند که البته در این حملات آسیبی به کسی نرسید.

بر اساس این گزارش، در این بمباران خسارت هایی به تعدادی از خانه های فلسطینیان که در نزدیکی این پایگاه واقع شده اند، وارد آمد.

در همین حال منابع پزشکی فلسطین اعلام کردند که در این حملات آسیبی به هیچ یک از نظامیان و غیر نظامیان فلسطینی نرسیده است.

این حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به پایگاه گردان های القسام در حالی است که شب گذشته «پیتر لیرنر» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که چند راکت از نوار غزه به سرزمین اشغالی شلیک شده است.

رادیو رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که یک راکت از غزه شلیک و به منطقه خالی از سکنه در عسقلان اصابت کرده است.

استقبال گروه های فلسطینی از لغو حکم دادگاه قاهره علیه حماس

گروه ها و جریان های سیاسی و اسلامی فلسطینی از اقدام دادگاه استیناف قاهره به باطل اعلام کردن حکم تروریست خواندن جنبش حماس استقبال کردند.

در همین راستا، جنبش جهاد اسلامی لغو حکم دادگاه قاهره در خصوص تروریست خواندن جنبش حماس را ستود.

یکی از رهبران جهاد اسلامی در اظهاراتی در صفحه شخصی خود در سایت فیس بوک تصریح کرد که مصر نتوانست بیش از این چنین حکم ظالمانه ای را بپذیرد و در نهایت آن را لغو کرد.

خالد بطش اظهار داشت که حماس جنبشی پایبند به جهاد و مقاومت در سرزمین فلسطین ضد دشمن صهیونیستی است.

بطش در ادامه افزود: «مصر که در نبرد با دشمن صهیونیستی هزاران نفر از فرزندان خود را تقدیم کرده است، هرگز جز جانب فلسطینیان را نمی گیرد، به ویژه در شرایط کنونی که مصادف است با سالروز فاجعه اشغال قدس، کرانه باختری، نوار غزه، سینا و جولان در سال 1967 که طی آن هزاران سرباز مصری به دست نظامیان دشمن صهیونیستی به شهادت رسیدند.

وی ابراز امیداواری کرد که لغو این حکم پیش زمینه ای برای بهبود روابط حماس و مصر باشد و مردم غزه نیز شاهد نتایج و تبعات مثبت آن باشند.

بطش همچنین تصریح کرد که لغو حکم جائرانه دادگاه قاهره علیه حماس، بیانگر پایبندی مصر به نقش آفرینی در زمینه پرونده آشتی ملی، نظارت بر پرونده مذاکرات آتش بس با دشمن صهیونیستی و دیگر مسائل مهم فلسطین است.

از سوی دیگر، جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز حکم دادگاه استیناف قاهره در مورد حماس را حکمی حکیمانه خواند و گفت که این اقدام می تواند مقدمه ای برای آغاز گفتگوهای دوباره به منظور حل و فصل تمامی مسائل و مشکلات باشد.

ذوالفقار سویرجو تصریح کرد که این حکم هم به نفع ملت فلسطین و گروه های آن است و هم به نفع دولت و ملت مصر.

همچنین جنبش آزادگان فلسطین نیز ضمن استقبال از این اقدام دادگاه استیناف قاهره، اظهار داشت که مصر اینگونه اشتباه تاریخی خود در مورد ملت و مقاومت قهرمان فلسطین را جبران کرد.

خالد ابو هلال دبیر کل جنبش آزادگان در اظهاراتی مطبوعاتی خاطر نشان کرد که پس از لغو حکم تروریست بودن حماس، مصر باید در تلاش برای پایان بخشیدن به رنج و محنت های مردم تحت محاصره غزه، بازگشایی گذرگاه رفح و جلوگیری از ادامه هجمه رسانه های مصری علیه حماس و مقاومت باشد.

ابو هلال افزود که این مساله باید سرآغازی برای گسترش روابط مصر و گروه های مقاومت فلسطین باشد. وی بار دیگر تاکید کرد که گروه های فلسطینی هرگز در امور داخلی مصر دخالت نکرده و همواره حامی و مدافع امنیت این کشور بوده اند.

این در حالی است که دادگاه رسیدگی به پرونده های فوری قاهره روز 28 فوریه گذشته پس از گذشت یک ماه از صدور حکم تروریست بودن علیه گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس، این جنبش را نیز سازمانی تروریستی اعلام کرد، حکمی که سرو صدا و اعتراض گسترده ای را در میان امت اسلامی و عربی و بسیاری از کشورهای خارجی به همراه داشت.

به دنبال آن، دولت مصر ماه مارس گذشته نسبت به حکم صادر شده علیه حماس اعتراض کرد و دادگاه استیناف دیروز پس از دوبار به تعویق انداختن جلسه تجدید نظر در این حکم، سرانجام حکم دادگاه قاهره را باطل و مردود اعلام کرد.

یورش مجدد شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی

گروه های شهرک نشینان صهیونیست امروز یکشنبه نیز تحت حراست نیروهای پلیس رژیم اشغالگر از سمت باب المغاربه به مسجد الاقصی یورش بردند. 

بر اساس این گزارش، گروه های شهرک نشینان صهیونیست با یورش به مسجد الاقصی شروع به گشت زنی تحریک آمیز در صحن های این مسجد کردند و این در حالی است که برخی محافل محلی فلسطین نسبت به فراخوان گروه ها و سازمان های معبد کذایی اسرائیل جهت یورش گسترده به مسجد الاقصی که قرار است روز سه شنبه انجام شود، هشدار دادند.

یک گروه سلفی مسئولیت شلیک موشک از غزه به عسقلان را بر عهده گرفت

یک گروه سلفی اعلام کرد که شب گذشته به شهر عسقلان واقع در شمال نوار غزه موشک شلیک کرده است.

بر اساس این گزارش، این گروه که نام گردان شیخ عمر حدید-بیت المقدس را بر خود نهاده است، اعلام کرد که شب گذشته یک فروند موشک کاتیوشا 130 به شهر عسقلان شلیک کرده است.

در همین رابطه جنگنده های رژیم صهیونیستی امروز به بهانه شلیک این موشک یک پایگاه گردان های القسام شاخه نظامی جنبش حماس را بمباران کردند.

همچنین رژیم صهیونیستی دو گذرگاه بیت حانون و کرم ابو سالم را بسته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس