کد خبر 438767
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷

شاخه نظامی حماس در سالروز جنگ ۵۱ روز علیه نوار غزه جزئیات عملیات موفقیت‌آمیز کماندوهایش در یک پایگاه صهیونیستی را منتشر کرد.

به گزارش مشرق،‌ سال گذشته (2014) در اینچنین روزی (8 ژوئیه) عملیات کماندوهای دریایی «القسام» شاخه نظامی حماس در پایگاه صهیونیستی «زیکیم» انجام شد، عملیاتی متمایز که تنها چند ساعت پس از آغاز جنگ 51 روزه علیه غزه صورت گرفت و دشمن را غافلگیر کرد.

وبگاه القسام برای اولین بار جزئیات این عملیات را امروز در سالروز جنگ غزه منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، کماندوهای شرکت‌کننده در این عملیات آموزش‌های طولانی مدت و بسیار سختی دیده‌ بودند تا بتواند ساعت‌های طولانی را در دریا سپری و به عمق دشمن نفوذ کنند.

عملیات در دو مرحله صورت گرفت: مرحله اول اجرای عملیات شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات از هدف بود که یکی از کماندوها به خوبی از عهده آن برآمد. این کماندو چندین ساعت در خاک دشمن عملیات شناسایی انجام داد و سالم به پایگاه بازگشت.

مرحله دوم ، مرحله اجرایی کردن عملیات بود. «بشار زیاد عابد»، «حسن محمد الهندی»، «محمد جمیل ابودیه»، «خالد طلال الحلو» کماندوهای القسام در روز عملیات مسافتی طولانی را شنا کردند و مرزهای دریایی دشمن را درنوردیدند و دسته اول با رسیدن به ساحل مربوط به پایگاه زکیم با دشمن درگیر شدند و خساراتی به آنها وارد کردند.

پس از حدود 45 دقیقه دسته دوم کماندوهای القسام رسیدند و به دسته اول ملحق شدند . این دو گروه با فرماندهان میدانی القسام تماس گرفتند که در داخل پایگاه هستند و سپس به صورت مستقیم با دشمن درگیر شدند.

در این لحظه کماندوهای القسام با خمپاره و موشک 107 پایگاه زیکیم را هدف قرار دادند  و این عملیات موفق به مثابه ضربه‌ای قوی به دشمن بود.

دشمن تلاش کرد که خسارت‌های این عملیات را مخفی کند اما ویدئوهای درز پیدا کرده حقیقت را افشا کرد و نشان داد که مجاهدان مقاومت با سلاح سبک خود بدون ترس و خوف یکی از خودروهای زرهی اسرائیلی را دنبال کردند و با پرتاب بمب (دستی) از فاصله صفر آن را منفجر کردند . این ویدئو همچنین بازگشت چهار رزمنده شرکت کننده و شهادت آنها پس از بمباران را نشان داد.

دشمن تلاش کرد این عملیات را مخفی نگه دارد اما حجم موفقیت آن، مقامات صهیونیستی را به اعجای واداشت. «گادی ایزنکوت» رئیس ستاد مشترک رژیم صهیونیستی در سخنانی اعتراف کرد که افرادی که این عملیات را انجام دادند افرادی شجاع بودند زیرا با جرأت وصف‌ناپذیری بمبی را به سمت تانک پرتاب کردند و فقط افراد شجاع از عهده این کار برمی آیند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    0 0
    ماشاالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس