کد خبر 438766
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵

رئیس دفتر سیاسی حماس درخواست رژیم صهیونیستی برای گفت‌وگو پیرامون تبادل اسرا را تأیید کرد.

به گزارش مشرق، «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با یک واسطه اروپایی درخواست کرده دو نظامی اسیری که در جنگ اخیر غزه به دست مقاومت افتاده‌اند، زنده یا مرده تحویل رژیم صهیونیستی داده شود و در واقع خواستار تبادل اسرا شده است.
 
خالد مشعل در گفت‌وگو با وبگاه «العربی الجدید» گفت: حماس هیچ‌گونه پاسخی به این درخواست نداده وبه میانجی مذکور اعلام کرده که قبل از آزادی اسرای دوباره بازداشت شده توافق «شالیت» هیچگونه اطلاعاتی در این باره حتی زنده یا مرده بودن نظامیان اسرائیلی نخواهد داد.
 
رئیس دفتر سیاسی حماس در سوالی پیرامون ادامه اختلافات فتح و حماس گفت: اجرای توافق‌های امضا شده در دوحه، قاهره و اردوگاه شاطئ  که توافق چارچوب ساف از جمله آن است، برای پایان اختلافات کافی است.
 
مشعل درادامه بازسازی غزه و پایان محاصره آن را از اولویت‌ها خواند و افزود: مشکلات عدیده در نوار غزه یک تلاش فلسطینی را می‌طلبد. مشعل تاکید کرد که حماس خواهان جنگ نیست اما برای دفاع از ملتش وحمایت از مقاومت به کسب آمادگی‌های خود ادامه می‌دهد.
 
رئیس دفتر سیاسی حماس امنیت مصر را بخشی اساسی از امنیت عربی خواند و تاکید کرد که این جنبش در امور دیگر کشورهای عربی دخالت نمی‌کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس