کد خبر 428324
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲

رژیم صهیونیستی در ادامه پروژه های شهرک سازی خود با هدف وادار کردن فلسطینیان به ترک قدس اشغالی و یهودی سازی این شهر، طرح توریستی وابسته به جمعیت تندرو شهرک سازی "العاد" در مجاورت مسجد الاقصی را تصویب کرد.

به گزارش مشرق، هفته نامه صهیونیستی "اورشلیم" در بیان جزئیات این طرح نوشت: ساخت "ایستگاه جبعاتی" روبروی باب المغاربه در قدس و در فاصله 20 متری دیوارهای مسجد الاقصی طرحی است که جمعیت صهیونیستی تندروی "العاد" برای اسکان بازدید کنندگان از مسجد الاقصی اجرا می کند و موافقت کمیته استیناف وابسته به شورای مرکزی ساخت و ساز در اراضی اشغالی را جلب کرده است.

این کمیته دادخواست های جمعیت "عیر عمیم" و ساکنان محله سلوان در جنوب مسجد الاقصی علیه این طرح را رد کرده است.

بر اساس این طرح، در محوطه ای که به عنوان پارکینگ خودرو مورد استفاده قرار می گیرد، مرکز بزرگی برای بازدید کنندگان ساخته می شود که در آن محوطه اختصاصی برای برگزاری آیین های مذهبی و نمایشگاه آثار باستانی کشف شده در جریان حفاری ها در مسجد الاقصی در نظر گرفته شده است.

قرار است سقف این مرکز باز باشد و صهیونیست ها از آن برای مشاهده مناظر عمومی منطقه بدون پرداخت هیچ گونه تعرفه ای استفاده کنند.

کمیته استیناف شورای صهیونیستی ساخت و ساز و حمایت خود را از احداث این طرح اعلام کرده، که هدف از آن تقویت گردشگری صهیونیستی در شهر قدس اشغالی اعلام شده است.

قرار است هزار و 600  متر از مساحت زمین 16 هزار متر مربعی این طرح ، برای ساخت پارکینگ زیرزمینی با گنجایش 250 دستگاه خودرو مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس