کد خبر 424900
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی که از طرف نخست‌وزیر این رژیم مأمور پیگیری پرونده مذاکرات هسته‌ای ایران شده ادعا می‌کند تهران نمی‌خواهد در ضرب‌الاجل ۳۰ ژوئن به توافق هسته‌ای با گروه ۱+۵ دست پیدا نکند.

تل‌آویو: ایرانی‌ها بدنبال تأخیر در توافق هستند
به گزارش مشرق، «یوال اشتاینیتز»، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی که از سوی «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم مأمور پیگیری پرونده هسته‌ای ایران شده مدعی شده ایرانی‌ها در حال استفاده از تاکتیک‌های تأخیری هستند و نمی‌خواهند در مهلت تعیین شده 30 ژوئن (9 تیرماه) توافق کنند.

«اشتاینیتز» که برای گفت‌وگو با مقامات ارشد دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا به این کشور سفر کرده در گفت‌وگو با «پالیتیکو» گفت: «ایرانی‌ها دارند از تاکتیک‌های تأخیری استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد آنها می‌خواهند بدون توافق به ضرب‌الاجل نزدیک شوند.»

این مقام صهیونیست افزود: «اگر این اتفاق بیفتد، زمان کافی برای بستن تمامی راه‌های فرار و تبیین تمامی جزئیات وجود نخواهد داشت و این به نفع ایرانی‌ها خواهد بود.»

یک مقام ارشد آمریکایی با یادآوری اینکه ضرب‌الاجل توافق دو طرف تا ۳۰ مارس بوده اما این گفت‌وگوها تا ۲ آوریل طور کشیده است گفت: «دولت آمریکا نسبت به ایرانی که از لحاظ اقتصادی در مخمصه است برای رسیدن به توافق عجله بیشتری دارد.»

هیأت‌های دیپلماتیک ایران و کشورهای موسوم به گروه 1+5 پنجشنبه (13 فروردین ماه) اعلام کردند به تفاهمی بر سر چارچوب توافق نهایی رسیده‌اند که قرار است زیربنای ادامه رایزنی‌ها تا ضرب‌الاجل خودخوانده 30 ژوئن (9 تیرماه) باشد.

بیانیه مشترکی که «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در لوزان قرائت کردند به مشخص کردن رئوس چارچوبی می‌پردازد که طرفین برای توافق نهایی به آن رسیده‌اند.

علاوه بر این، ایران و آمریکا همزمان سندهای جداگانه و متفاوتی منتشر کرده‌اند که به شرح جزئیاتی از مفاد مورد توافق طرفین می‌پردازد. محمد جواد ظریف سند طرف آمریکایی (فکت‌شیت) را رد کرده و آن را تلاش طرف آمریکایی برای مصادره به مطلوب تفاهم یاد شده خوانده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    ما کلا مخالف توافق ننگین با شیطان بزرگ هستیم
  • حبیب ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    مذاکرات خودمونه دوست داریم کشش بدیم میخوام همچین کشش بدیم تا مجلس بعدی مشکلیه؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس