کد خبر 424746
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد موضوع گفتگوهای اخیر نمایندگان کشورهای 1+5 و ایران، جزئیات توافق هسته ای است.

 به گزارش مشرق، پایگاه اینترنتی کاخ سفید اعلام کرد: ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد موضوع گفتگوهای اخیر نمایندگان کشورهای 1+5 و ایران، جزئیات توافق هسته ای است.

به گفته هارف، دسترسی به برنامه های ایران این درک را به ما داد که آنها در حال انجام چه کاری هستند. ما  از ایرانی ها میخواهیم به لحاظ فنی توضیح دهند دقیقا در حال انجام چه کاری هستند. باید بگویم در این رابطه گفتگوهایی با آنها داشتیم و آنچه را که در حال وقوع است کاملا زیر نظر داریم.

ماری هارف در ادامه گفت: همچنان مسائلی وجود دارند که باید درباره آنها گفتگو شود و پارامترهایی که در لوزان منتشر کردیم دقیقا درباره برخی از این مسائل شامل تعداد سانتریفوژها، تاسیسات اراک و برخی موضوعات خاص است، اما جزییات برخی از این موضوعات هنوز حل نشده است. این که چه زمانی آنها باید گام های خاص مربوط به برنامه هسته ای را بردارند و در پاسخ به آن چه نوع تخفیفی در تحریم ها دریافت خواهند کرد، موضوعاتی هستند که همچنان در حال بحث درباره آنها هستیم. موضوعاتی حل نشده درباره دسترسی وجود دارد که همچنان در حال گفتگو درباره آنها هستیم. آنها با کلیات موافقت کردند اما درباره جزییات خاص همچنان در حال گفتگو هستیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس