سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در میان خبرنگاران گفت که جان کری، تحولات نشست کارشناسان ایران و 1+5 در وین را تلفنی دنبال می‌کند و بحث دسترسی به سایت‌های ایرانی کماکان موضوع لاینحل مذاکرات است.

به گزارش مشرق، «ماری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز پنج‌شنبه به میان خبرنگاران آمد و در خصوص مذاکرات کارشناسان ایران و 1+5 در وین با آنها سخن گفت.

وی ابتدا به ارتباط میان نماینده وزارت متبوعه‌اش در مذاکرات یعنی «وندی شرمن» و مقامات آمریکایی پرداخت و گفت که «امروز جان کری با وندی شرمن تلفنی مکالمه و گزارش کاملی از مذاکرات هسته‌ای دریافت کرد.»

خانم شرمن معاون سیاسی وزارت خارجه آمریکا و نفر سوم این وزارتخانه است.

مذاکرات وین از دیروز شروع شده و امروز پنج‌شنبه، هیئت کارشناسان ایران به ریاست عباس عراقچی، معاون امور بین‌الملل ظریف به جمع مذاکره‌کنندگان پیوستند.

خانم هارف در خصوص دستور کار و محتوای مذاکرات که تاکنون خبر دقیقی در خصوص آن منتشر نشده بود گفت: «مسائل باقی‌مانده در راه رسیدن به توافق عبارتند از دسترسی و زمان‌بندی کاهش تحریم‌ها در قبال اجرای اقدامات متقابل هسته‌ای از سوی ایران.»

وی افزود: «مبنای کار، همانطور که ایرانی‌ها هم قبول کرده‌اند، چارچوب مورد توافق در لوزان است و بر آن اساس، مذاکره‌کنندگان در حال ترجمه پارامترهای موجود در این بیانیه به جزئیات مربوط به دسترسی‌ها و بخش سیاسی توافق هستند.»

غربی‌ها چندی پیش از توقع برای بازدید از مراکز نظامی ایران سخن گفتند که این اظهارنظر و موضع منفی همه مقامات ارشد کشوری و لشکری ایران، موضوع «دسترسی‌ها» را چالش‌برانگیز کرده است.

سخنگو در انتها از سخت بودن کار مذاکره‌کنندگان هم گفت و ادامه داد: «این ترجمه (پارامترها به دسترسی و توافق سیاسی) کار تخصصی حجیمی را می‌طلبد و علاوه بر آن، در این مقطع باید تصمیمات سیاسی بسیاری گرفته شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس