کد خبر 396648
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸

ایوبی گفت: در سال ۹۴ باید با هم گفت‌وگو کنیم. اهالی سینما باید به آنان که سینما را دوست ندارند و از آن ناراحت هستند گفت‌وگو کنند. همه ما باید از ارزش‌های سینما دفاع کنیم. باید حتی اگر اختلافی هم بین ما هست آن را کنار بگذاریم.

به گزارش مشرق، حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در  مراسم اکران نوروزی سال 94 سینمای ایران گفت: اکران نوروزی دلیل خوبی برای دور هم جمع شدن اهالی سینما و به استقبال رفتن نوروز است. محبت من به شماها خیلی‌ بیشتر از پارسال شده است یا توقع من کم شده و یا شما دوست‌داشتنی‌تر شده‌اید. امیدواریم چنین برنامه‌هایی به سینما کمک کند و باعث رونق سینما و همدلی اهالی سینما شود. 

وی افزود: سال 93 با همه گرفتاری‌ها سال درخشانی برای سینما بود. امیدواریم این روند رو به رشد در سینما ادامه داشته باشد و بیشتر شود.ما در ایام خوبی هستیم علاوه بر همزمانی با شهادت حضرت زهرا(س) به روز زن نیز نزدیک می‌شویم. ما باید برای برابری با زنان تلاش کنیم. زنها در سال گذشته نشان دادند که چقدر قدرتمند هستند. 

رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: امیدوارم سال 94 سال خوبی پیش‌روی ما باشد. من در این سال امید به همدلی بیشتر دارم. من خوشبین هستم و کینه‌ای در وجودم نیست و اینگونه راحت‌تر هستم. کینه بیش از دیگران به خود فرد صدمه می‌زند. امیدوارم سال آینده سال وحدت و همدلی بیشتر باشد. همدلی که آن را در جشنواره فجر هم دیدیم. 

ایوبی گفت: من تا 7 ماه قبل سینماگران را مانند برادران و خواهران خودم می‌دانستم اما الان حس می‌کنم که در صندلی پدری نشسته‌ام و شما را فرزندان خود می‌دانم. بنابراین وقتی شما مصاحبه می‌کنید و نقدی می‌کنید و چیزی می‌گویید بیشتر نگران حال شما می‌شوم. امیدوارم روز به روز حالتان بهتر شود و به ما مشورت دهید. 

وی تاکید کرد: در سال 94 باید با هم گفت‌وگو کنیم. اهالی سینما باید به آنان که سینما را دوست ندارند و از آن ناراحت هستم گفت‌وگو کنند. همه ما باید از ارزش‌های سینما دفاع کنیم. باید حتی اگر اختلافی هم بین ما هست آن را کنار بگذاریم تا کسانی که می‌خواهند با استفاده از این اختلافات کاسبکاری کنند این فرصت را نداشته باشند. 

رئیس سازمان سینمایی با تاکید بر اینکه ما کشوری داریم که دارای هنرمندان زیادی است، گفت: اگرچه این هنرمندان جسم‌شان در کنار ما نیست اما آثار و تجربه آنها با ماست. ما کشور باسابقه‌ای از نظر فرهنگ هستیم. 

ایوبی در ادامه گفت: اگر ما در سال گذشته در بخشی هم موفق نبودیم بخش فیلمنامه‌نویسان بود. از آنها می‌خواهم که به ما مشورت دهند تا فیلم‌نامه‌نویسی از این پس بیشتر دیده شود تا کارگردان‌ها علاوه بر کارگردانی فیلمنامه‌نویسی نیز انجام ندهند. منتقدان نیز به ما کمک کنند تا نقد واقعی در کشور رشد کند. اهالی سینما باید بگذارند منتقدان بی‌رحمانه اما منصفانه نقد کنند. امیدوارم در سال 94 منتقدان با نشاط فیلم‌ها را نقد کنند. 

وی افزود:رسانه‌ها هم از جمله سرمایه‌های ما هستند که با دلسوزی ما را رصد می‌کنند و در مورد ما می‌نویسند. بنده خودم را موظف میدانم که شرایطی را برای رشد آنها آماده کنم و اگر لازم هست کارگاه‌های گذاشته شود و افراد بزرگی به ایران دعوت شوند تا ما با هم دست به دست هم دهیم و سینما را رونق دهیم. ما باید برای ارتقای خود، خود را نقد کنیم. ما نمی‌توانیم از موج پرسرعت نوشدن جهان عقب بمانیم. 

رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد: در ماه‌های گذشته من هر جا که لازم بود رفتم و از اهالی سینما دفاع کردم. هر کسی در هر مجلسی گفت بالای چشم سینما ابروست من یک ساعت نشستم و از سینما دفاع کردم. البته ما به نقد هم نیز نیاز داریم. شرایط سینما به گونه‌ای است که ما بیشتر در معرض عُجب قرار داریم. همه ما بر یک کشتی سوار هستیم. 

ایوبی گفت: مردم خیلی ما را دوست دارند و با تمام مشکلات اقتصادی و این آب و هوای بد تهران به سینماها می‌آیند و فیلم‌های سینماگران را می‌بینند. من خوشحالم که امروز سینما مطالبه همه اعم از مردم، نمایندگان مجلس و ائمه جمعه شده است.

وی اضافه کرد: امسال هم مانند سال پیش دست سینما پر است و این در حالی است که من می‌دانم سال پیش چقدر برای پول اذیت شدید. سینمای ما خوب است و نمی‌دانم دیگر چه کاری باید بکنیم. امسال در مورد داعش مسئله هسته‌ای، دفاع مقدس و مسائل اجتماعی فیلم داشتیم و حرف زدیم. باید دید دیگر بخش‌های جامعه چقدر موفق بودند ما سعی خودرا می‌کنیم تا موفق باشیم شما هم کمک کنید.

رئیس سازمان سینمایی پس از سخنرانی خود از همسر و فرزند شهید هسته‌ای داریوش رضایی‌نژاد برای حضورشان در بین سینماگران با اهدای لوحی تقدیر کردند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس